לצאת מהלחץ ולשבור שגרה

לצאת מהלחץ

כמה רעיונות שווים במיוחד לאישה העסוקה במיוחד

אורח החיים שלנו מספק לנו לא מעט סיבות ללחצים ומתחים: לחץ בעבודה, לחץ מלתמרן בין עבודה לגידול ילדים ועבודות הבית, לחץ מהמצב הביטחוני והכלכלי במדינה ועוד. במרוץ החיים המטורף קשה למצוא רגע שמוקדש לעצמך, רגע בו את יכולה להירגע ולהשתחרר מדאגות היום-יום. כאשר את חייה מתוך תחושה מתמדת של סטרס, מערכות הגוף נחלשות וגדלים הסיכויים לחלות במחלות שונות. לכן, את חייבת לעצמך לקחת מדי פעם פסק זמן מחיי השגרה, לעסוק בפעילות מרגיעה ולהיטען מחדש באנרגיה. גם אם נדמה לך שאת כל כך עסוקה שזה פשוט בלתי אפשרי לעצור, גם אם את חושבת שבעבודה או בבית לא יסתדרו בלעדיך. חשוב גם להבין שלהיות כל הזמן עסוקה ולחוצה זאת בחירה, ולא משהו שנכפה עליך ע"י גורם חיצוני. את יוצרת את המציאות של חייך. תוכלי לבחור בין שינוי מעמיק יותר באורח החיים שלך, לבין להמשיך "בהילוך גבוה" ומדי פעם לקחת פסק זמן.

הנה כמה רעיונות לצאת משגרת היום-יום ולהירגע:

חופשה בים המלח

למדבר כידוע יש איכות מרגיעה, זהו נוף המשרה שלווה על הנפש. ים המלח, המקום הנמוך ביותר בעולם, מאפשר לנו ליהנות בחורף מימי שמש נעימים. נופש בים המלח פותח בפנינו אפשרויות שונות בעלות איכויות ריפוי לגוף ולנפש: ליהנות ממגוון טיפולי ספא שמציעים בתי המלון, לצוף בים המלח, לטבול במעיינות החמים שלאורך חופי ים המלח ולהימרח בבוץ המכיל מינרלים המסייעים לבריאות העור. למי שאוהבת לטייל, אפשר לשלב בחופשה גם מסלולי טיול. לדוגמה, שמורת הטבע עין-גדי אשר בורכה בנוף עוצר נשימה, המשלב בין הרי  המדבר לנחלים הזורמים לאורך כל השנה וחיות בר. את החופשה ניתן לתכנן בהתאם לתקציב- לינה במלון חמישה כוכבים, לינה באכסניה או קמפינג מתחת למיליון כוכבים.

לצאת לחופשה

 מדיטציה ויפאסנה

המדבר הוא גם מקום טוב למדיטציה, להתבוננות פנימה ומציאת תשובות לגבי המשך הדרך בחיים. למי שמתעניינת בכיוון של מדיטציה והתפתחות רוחנית, עמותת תובנה מציעה סדנאות ויפאסנה ב"אשרם במדבר”, בליווי מיטב המורים. קיימות סדנאות של סוף שבוע, או ריטריט של עשרה ימים, למי שיכולה להרשות לעצמה לקחת פסק זמן ארוך יותר משגרת החיים. זמן זה יהיה מוקדש לשתיקה, התבוננות וחיים בפשטות. הכוונה היא לתת למוח מנוחה מהמחשבות המטרידות אותו בחיי היום-יום: דאגות לעתיד והתעסקות בעבר. בריטריט ויפאסנה את מתבוננת "בכאן ועכשיו". פרוש השם ויפאסנה הוא "לראות את הדברים כפי שהם באמת" ומקור השיטה בהודו העתיקה. הקורסים מתקיימים בכל העולם ללא תשלום, כאשר כל משתתף נותן תרומה בהתאם ליכולתו ולרצונו.

יוגה ומדיטציה תורמים לרוגע

ויפאסנה היא רק דוגמה אחת לפעילות מרגיעה שמחברת בין גוף ונפש. יתכן ותתחברי יותר למדיטציה מסוג אחר או לסדנת יוגה, קורס צי'קונג ועוד. קיימות גם מגוון סדנאות גוף-נפש המיועדות לנשים, המעניקות כלים לריפוי עצמי ולהתמודדות עם אורח חיים הכולל סטרס ושחיקה.

פעילות שבועית

גם אם פעם בשנה את יוצאת לנופש של שבוע או לריטריט מדיטציה של עשרה ימים, זה עדיין לא מספיק. חשוב גם לשלב באורח החיים שלך פעילות מרגיעה על בסיס שבועי קבוע. כך תדעי שבכל שבוע יש לך "עוגן", מעין "אי של רוגע בתוך הים הסוער”- כמה שעות שמוקדשות לעצמך, בהתאם לתחומי העניין שלך ומה שאת יודעת שעושה לך טוב לנשמה. זה יכול להיות אמבטיית קצף מפנקת, מפגש שבועי עם מטפל שיאצו, כמה שעות של עבודה רגועה בגינה, מנוי לתאטרון או לסינימטק או להירשם לחוג יצירה כלשהו- ציור מנדלות, כתיבה יוצרת, פסיכודרמה, ריקוד ועוד. פעילויות אלו יסייעו לך למצוא את האיזון הנכון בין נתינה ובין קבלה, יעזרו לך למנוע שחיקה ולהיטען בכוחות חדשים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*