הגנה עצמית לנשים

הגנה עצמית לנשים

בשנים האחרונות מתרבים מספר מקרי האלימות כנגד נשים. בשנים האחרונות, נרצחות בממוצע 17 נשים על ידי בני זוגן בכל שנה – בממוצע, אשה נרצחת כל שבועיים שלושה. כ-1500 נשים מגיעות לחדרי המיון עקב אלימות מצד בני המשפחה, יותר מ-150 נשים כל חודש. אחת מכל 3 נשים חוויה תקיפה מינית והתקשורת מלאה בסיפורים על נשים נוספות שהותקפו, הוטרדו, נאנסו והתחושה בקרב נשים רבות היא שהארץ הפכה למקום מאד לא בטוח עבור נשים, נערות וילדות לחיות בו. אחת הדרכים הטובות להחזיר את השליטה לידינו היא ללמוד דרכים בהן ניתן להגן על עצמנו. חוגי הגנה עצמית לנשים באים לעשות את הדבר הזה בדיוק: להגביר את תחושת הבטחון והשליטה בחיים, ללמד נשים כיצד להגיד "לא!", כיצד לשדר "לא!" וכיצד להבטיח ש"לא!" ישאר לא.

חוגים והמצב הכלכלי בארץ

למרות הצורך הדוחק בחוגי הגנה עצמית לנשים, המצב הכלכלי מניע נשים רבות מלהצטרף לחוגי הגנה עצמית בשל המחסור בכסף. לאחרונה, המצב המשולב של מחסור כספי וצורך ממשי הביא לפתיחת חוגי הגנה עצמית לנשים רבים חינם אין כסף. מדובר במפגשים חד פעמיים או בחוגים עם מספר מצומצם של מפגשים קצרים, לנשים בלבד. במקרים רבים מי שעומדות מאחורי ההתארגנויות הללו הן הנשים עצמן, לעתים אלו מדריכים או מוסדות אחרים.

דוגמה לקורס כזה הוא קורס שנפתח בדיזינגוף סנטר. מדובר בסדרת מפגשים שכל מפגש עומד בפני עצמו, למרות שבכל מפגש ניתן דגש על טוויסט מעט שונה. הדגש בקורסים אלו הוא על לימוד דרכים יעילות למנוע ולצאת ממצבי תקיפה שונים, והם מיועדים לכל אשה ונערה, ללא תלות בכושרה הגופני או יכולותיה.

 קורסים להגנה עצמית לנשים

סוגי קורסי הגנה עצמית לנשים

אם בודקים את היצע אמנויות הלחימה מגלים כי השוק מוצף בסוגים שונים של אמנויות שכאלו. בין הג'ודו והקראטה המסורתיים ישנם גם חוגים באגרוף תאילנדי, קרב מגע, קרב מגע ישראלי (ק.מ.י) ועוד. לימוד אמנויות הלחימה המסורתיות דוגמת ג'ודו, קראטה או אגרוף תאילנדי דורשים כושר גופני גבוה, אימונים מפרכים בטכניקות ייחודיות ועוד. הייחוד במרבית הקורסים אשר ייעודם העצמה נשית ומתן כלים לנשים להגביר את בטחונן האישי במרחבים הפרטי והציבורי כאחד הוא כי הקורסים אינם דורשים אימונים ממושכים ומפרכים ואינם כוללים טכניקות מסובכות כלל, אלא דרכים יעילות וטבעיות שמיועדות לתת לנשים מענה לצרכי תחושת הבטחון שלהן ויכולתן להגן על עצמן ועל גופן בשעת צורך במגוון מצבים אפשריים, אשר לצערנו הופכים להיות עבור נשים בישראל גם יומיומיים.

קורסי הגנה עצמית לנשים מלמדים אותן כיצד להמנע ממצבים קשים, כיצד להשתמש בחפצים שיש להן בתיקן או בסביבתן ככלי נשק לעת מצוא, מהן נקודות התורפה אליהן כדי לכוון ומגוון שיטות להחלץ ממצבים למרות הכח העודף של התוקף.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*