תאונת עבודה – כל מה שאת צריכה לדעת

תאונת עבודה

לאחר יום עבודה מתיש וארוך, את יוצאת ממקום עבודתך. את עייפה אך מאושרת על כך שיום עבודתך הסתיים סוף סוף. את הולכת לחנייה, נכנסת למכוניתך ויוצאת לדרכך כרגיל. הכביש, כמו תמיד, עמוס בפקקים והומה בנהגים עצבניים וצופרים. לצערך, את מוצאת את עצמך מעורבת בתאונת דרכים.

תאונת עבודה

גם אם מדובר בתאונת דרכים קלה יחסית, שאיש לא נפגע בה, סביר להניח שתהיי בשוק ותרגישי מבולבלת והמומה. יתכן גם שתרגישי כועסת, מפני שזעם הוא דרך להגיב לטראומה.

יתכן שזהו הדבר האחרון שאת חושבת עליו, אך  האם את מודעת לעובדה, כי התאונה שאירעה לך, נחשבת תאונת עבודה?

במאמר זה ריכזנו כמה תשובות לשאלות נפוצות בנושא

כיצד אדע שמדובר בתאונת עבודה?

כל תאונה שארעה בזמן עבודתך נחשבת כתאונת עבודה. במידה ויצאת להפסקה בזמן עבודתך/נסעת לעבודתך/חזרת לעבודתך ובדרך קרתה לך תאונת דרכים – היא נחשבת כתאונת עבודה.

אילו פגיעות שכיחות מתרחשות בתאונות דרכים יחסית קלות?

תתכן פגיעה אורטופדית (פריצת דיסק, שברים בחולייה וכו'), פגיעה נוירולוגית (זעזוע מוחי וכו') ופגיעות נוספות. גם פגיעה נפשית עלולה להתרחש, מאחר ואת נתונה תחת הלם ולחץ רב.

מה עושים לאחר התאונה?

עליך לגשת תוך 24 שעות לבית החולים ולקבל טיפל רפואי. תידרשי לספר לרופא על הכאבים שאת סובלת מהם, תוך דיווח על השתלשלות האירועים, מיקום, זמן וכו'. הכל צריך להיות מתועד בדו"ח הרפואי של הרופא. במידה ותופני לבדיקות שונות בחדר המיון (רנטגן, סי טי, דם, שתן ועוד), עליך לדאוג שיהיו לך עותקים מכל הבדיקות שנעשו.

ללכת להיבדק על ידי רופא

עליך למהר ולבקש מהמעסיק שלך טופס 250. את הטופס את מוסרת לרופא המשפחה שלך, שיעניק לך אישור רפואי, אשר נדרש על ידי ביטוח לאומי. אינך צריכה לשאת בעלות הפנייה למיון, שעומדת על כמה מאות שקלים.

לעיתים, הבקשה בהכרת התאונה צריכה לעבור דרך רופא מומחה, עתירה בבית הדין לעבודה וכו' ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה

למה אני זכאית במקרה של תאונת דרכים

במידה ופנית לבית החולים והרופא במיון קבע כי את זכאית לעד 12 ימי מנוחה מהעבודה, את זכאית לקבל בימים הראשונים עד 75% מהשכר שלך, ממקום עבודתך. בימים הבאים, את תקבלי 75% משכרך מביטוח לאומי. אם הרופא קבע כי את זקוקה למנוחה ארוכה יותר, המעסיק ישלם את שכרך בתשעת הימים הראשונים. החל מהיום העשירי ועד היום התשע עשרה תקבלי 75% מהתשלום מביטוח לאומי.

לעיתים, כאשר המוסד לביטוח לאומי אינו מכיר בתאונה שלך, תיאלצי לפנות לעו"ד מיומן ומקצועי שיסייע לך לעמוד על זכויותייך.

המאמר נכתב בחסות משרד עורכי דין לתעבורה – משה רבי

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*