קריירה בתקשורת לנשים – אל תתני לאמהות לעצור אותך

היום כמעט בכל תחום אפשר למצוא את הדרך להצליח גם לאחר לידת ילדים. עולם התקשורת הוא אומנם עולם תובעני מאוד בו צריכים להיות כל הזמן עם היד על הדופק עקב שינויים ועדכונים, עבודת שטח מאומצת לצד הקשבה לרחשי השוק, אבל גם בתחום התקשורת ניתן לפלס את הדרך ולמצוא את האיזון בין הורות לקריירה.
כל מה שצריך זה לחפש את הדרך האינדיווידואלית של כל אחת מכן לעבוד בסגנון שלה, והיתרון הוא שהבסיס להצלחה הוא לאו דווקא זמינות אלא עמידה ביעדים. אם את עיתונאית והשגת סקופ זה בכלל לא משנה אם עשית את זה תוך כדי הנקה ואם את יחצנית וסגרת אייטם בעיתון נחשב, הלקוח לא בהכרח יבדוק אם עבדת מבוקר ועד לילה או כל מה שהיית צריכה זה להרים טלפון ולהפעיל קשרים עם כתבת שהיא מכרה ותיקה.
לפניך מספר טיפים להצלחה בעולם התקשורת לאחר תואר בתקשורת. העלי את המוטיבציה לשמיים, קבלי את היום עם חיוך וברק בעיניים ואת בדרך הנכונה.

כווני לתוצאה ולא לתהליך

כשאת סוגרת פרויקט מול לקוח, רצוי שזה יהיה פרויקט שמאפשר לך לתזמן בעצמך את לוח הזמנים שלך ומה שקובע זה מבחן התוצאה (העלאת כתבה לאתר, גיוס אוהדים לדף הפייסבוק, שילוב אייטם במגזין). אם את מאמינה בעצמך (ותאמיני בעצמך), שאת יכולה לעמוד ביעדים גם בלי לוותר על הטיפול בילד, אז תוכלי לנווט את לוח הזמנים לפי יכולתך כל עוד תשיגי את מבוקשך.
יש מעסיקים שירצו לדעת מראש כמה שעות עבדת ושתהיי זמינה בשעות מסוימות אבל לא לכולם זה משנה, כווני ללקוחות או מעסיקים שמוכנים שתעבדי מהבית ובודקים הספק וקצב התקדמות לא אכפת להם באיזה שעות עבדת בדיוק.

עבדי בקצב שלך ובטיימינג של התינוק

בחרת לעבוד בתקשורת תוך כדאי שאת בבית? נסי ליצור לפעוט מסגרת בבית, מקמי את שולחן העבודה בקרבתו כך שתוכלי לשמור על קשר עין. אם תקפידי על שגרה, גם תדעי מראש באילו שעות הוא ישן או מעסיק את עצמו ובחלונות אלה לתקתק כמה שיותר עבודה, בין אם זה כתיבת כתבות, קומוניקטים, עריכת סרטונים או עבודת קופי שהוזמנה מבעוד מועד.
עבדי בבקרים טרם הוא מתעורר, בצהריים כשהוא ישן או בערבים לאחר לכתו לישון ונסי לעמוד תוך כדי בלוחות הזמנים שהוקצו או הקצבת לעצמך לפי ההכרות שלך עם הפעוט ומהירות העבודה שלך.

שכירה בעולם התקשורת?

אם את מעדיפה להיות שכירה ועלייך להתייצב במקום עבודה כל בוקר, חפשי תמיכה, מטפלת או עזרה מהמשפחה או מקום עבודה שמציע לך תנאים כמו פעוטון בעבודה (כמעט לא קיים בארץ) או מקום עבודה שבסמוך אליו יש פעוטון, כך שיתאפשר לך בקלות להביא את הילד ולאסוף אותו בצאתך מהעבודה. כמו כן, ישנן עבודות בתקשורת במשמרות (טלוויזיה, רדיו, פרסום, עיתונות) כך שתוכלי לבקש משמרות בלילה כשהילדים ישנים ובן זוגך אתם או לסדר שיהיו ימים שתעבדי עד מאוחר בעוד בימים אחרים תצאי מוקדם. אם תציבי סדר עדיפויות, יהיה לך קל יותר לתמרן ולדעת מתי את יכולה להתמסר לעבודה ובאילו תנאים. לעיתים שווה לעשות הסבה מכתבת נמרצת שכל היום מחפשת אייטמים בשטח לעורכת שיושבת במשרד ועובדת בשעות נוחות יותר (הכל יחסי) או משכירה לעצמאית, חפשי את הסידור הנוח בתוך עולם התקשורת ותוכלי לעבוד במה שאת אוהבת מבלי לוותר על האמהות וגידול הילדים (עשי זאת במקביל, אנחנו נשים, אנחנו טובות בג'אגלינג).

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*