פיצויים עקב פיטורין לאחר חופשת לידה


על פי החוק חל איסור לפטר עובדת  או לפגוע בהיקף המשרה שלה בטרם עברו שישים יום מסיום חופשת הלידה שלה – החוק חל רק על נשים אשר עובדות באותו מקום העבודה מעל ל-6 חודשים. לימים אלו מתווספים עוד 30 יום של ההודעה המוקדמת.

זכויות העובדת לאחר הלידה

כל עובדת זכאית ל-14 שבועות של חופשת לידה בתשלום ועוד 12 שבועות של חופשת לידה ללא תשלום – סה"כ 26 שבועות של חופשת לידה.
באפשרותה שלל העובדת להיעדר מעבודתם מתום חופשת הלידה ועד 6 חודשים לאחריה, במקרים בהם המצב שלה בעקבות הלידה מצריך זאת – על העובדת להציג אישור רופא אשר יצדיק את ההיעדרות שלה.
עם סיום חופשת הלידה, על המעסיק לאפשר לעובדת לחזור למקום עבודתה ולאפשר לה להשתלב בחזרה בתפקידה.

אישור של משרד התמ"ת

חשוב לציין שבמקרים מסוימים ומצומצמים יכול המעביד לפנות אל משרד התמ"ת ובמידה והוא מוכיח שהעובדת פוטרה בגלל שהעסק חדל לפעול, בגלל פשיטת רגל או סיבות אחרות ובמקרים אלו הוא יכול לקבל אישור מהמשרד לפטר את העובדת מבלי שזה ייחשב כעבירה על החוק.

עובדת שמתפטרת לאחר הלידה

עובדת אשר ילדה והחליטה להתפטר מהעבודה על מנת לטפל בילד, תהיה זכאית לקבלת פיצויי פיטורים, זאת בתנאי שההתפטרות מתבצעת בתוך תשעה חודשים מיום הלידה ובתנאי שהעובדת מוכיחה כי ההתפטרות הינה לצורך טיפול בילד.
חשוב לציין שגם במידה והעובדת התחילה עבודה חדשה תוך זמן קצר מיום ההתפטרות והיא יכולה להוכיח כי העבודה מאפשרת לה לבלות זמן רב יותר עם הילד (מקרים של עבודה בהיקף יותר מצומצם, או עבודה במקום אשר קרוב יותר באופן משמעותי לביתה) היא עדיין תהיה זכאית לפיצויים.

פנויה לעורך דין

 

היכרות מעמיקה עם הזכויות של עובדות אחרי לידה היא השלב הראשון והמשמעותי לצורך עמידה על אותן הזכויות. יחד עם זאת, במידה ואותן זכויות הופרו בצורה כזאת או אחרת, קיימת חשיבות גבוהה לפנות לעורך דין דיני עבודה לקבלת ייעוץ וסיוע בהמשך הדרך לקבלת מלוא הפיצויים אשר מגיעים לאותה עובדת על פי החוק.
כמובן, חשוב לפנות אל עורך דין מוסמך, מקצועי ובעל ניסיון בתחום. כדאי לבדוק כמה עורכי דין שונים ולבצע השוואה ביניהם בכדי לבחור את עורך הדין הטוב ביותר עבורכם. את ההשוואה בססו על כמה נתונים חשובים מאוד :

  • ניסיון – בחרו עורך דין בעל ניסיון רב ככל האפשר, ניסיון אשר מאפשר לו לבצע את העבודה בצורה הרבה יותר טובה.
  • לקוחות – בדקו האם לעורך הדין יש ניסיון עם לקוחות שפוטרו לאחר חופשת לידה והאם הוא באמת השיג להן את הפיצויים.
  • מחיר – בדקו מהו שכר הטרחה אותו דורש עורך הדין והשוו עם עורך דין אחר כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם בורחים עורך דין שתוכלו לעמוד בשכר שהוא דורש.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*