סוגים של שעוני נוכחות

שעוני נוכחות הם הכרחיים לכל עסק המעוניין לקיים פעילות תקינה. שעונים אלה מאפשרים מעקב הרבה יותר מדויק ונוח אחר שעות העבודה של השכירים ובהמשך גם מקלים על עבודתם של חשבי השכר. בעבר שעוני הנוכחות היו ידניים לגמרי והכנסת הרישום הייתי נעשית על ידי החתמת כרטיס עובד. כיום, ישנן הרבה יותר אפשרויות המציעות גם פונקציות חדשניות שרק משפרות את התנהלות העסק. הנה מספר סוגים של שעוני נוכחות שזוכים להצלחה כיום:

שעון נוכחות כרטיס מגנטי

אחד מסוגי השעונים הנפוצים ביותר זהו שעון נוכחות המאפשר כניסה ויציאה באמצעות כרטיס מגנטי. זהו שעון העובד בצורה פשוטה באופן יחסי לשעונים מתקדמים יותר, לכן הוא יתאים לרוב לעסקים קטנים בהם אין כמות גדולה של עובדים. הסיבה לפופולריות של השעון הזה היא העובדה שהוא נחשב אמין ועמיד, כך שהשקעה בו משרתת את העסק לאורך זמן. כמו כן, שעון זה אינו דורש התעסקות רבה בהפעלתו ובתפעולו. ניתן להתקינו במקום העבודה ולהתחיל להפעיל אותו באופן מיידי ללא השקעה של זמן נוסף כלל. כל שצריך העובד לעשות כדי להיכנס לשעון הנוכחות הוא פשוט להעביר כרטיס מגנטי אישי.

שעון נוכחות בזיהוי תג קרבה

שעון נוכחות זה אינו שונה מאוד משעון הנוכחות כרטיס מגנטי, אך במקרה הזה לא נדרשת העברת כרטיס בשעון אלא רק לקרב אליו את האמצעי המזהה. היתרון שבכך הוא שלא נוצרת שחיקה בתג או בכרטיס בעקבות שימוש ממושך. למעשה יכול העסק לחסוך הוצאה על הנפקת כרטיסים מגנטיים חדשים בזכות שעונים מסוג זה.

שעון נוכחות ביומטרי

זהו כבר שעון מתקדם יותר משני שעוני הנוכחות הראשונים שסקרנו. שעון זה מזהה את העובד על פי קריאה של טביעת אצבעו. היתרון של השעון הזה טמון בכך שאף עובד לא יכול להיכנס בשמו של עובד אחר. הקריאה היא ייחודית לגמרי לכל עובד ועובד ואין כל אפשרות לזייף כניסה או יציאה. שעונים ביומטריים מבצעים קריאה גם באמצעים נוספים לקריאת טביעת האצבע, כמו זיהוי תווי הפנים, זיהוי באמצעות תג קרבה או באמצעות שימוש בקוד.

דיווח באפליקציה או במחשב

גם שעוני הנוכחות התקדמו עם הטכנולוגיה והגיעו הישר לטלפונים הניידים. למעשה, באמצעות אפליקציה או אתר ייעודיים יכול העובד להכניס את שעות עבודתו באופן עצמאי, הישר מהסמארטפון. לשיטה זאת כמה וכמה יתרונות. ראשית, ניתן להפיק דוח מרוכז ומדויק של כל שעות העבודה, ימי החופשה וימי המחלה. שנית, גם העובד עצמו יכול תמיד להיות עם יד על הדופק ולראות כמה שעות עבודה עשה במהלך החודש. דבר זה מונע אי-הבנות הקשורות בתשלומי שכר. כמו כן, דיווח באפליקציה מאפשר דיווח שעות עבודה מרחוק גם בידי עובדים שאינם נמצאים במשרד. כך הרישום נותר מדויק ובסופו של החודש לא נעשות טעויות מיותרות.

מרחבי הרשת:
דקלה לוי – חברה לתיכנון מעבדות מתח נמוך