מה חשוב לדעת לפני הקמת עסק חדש?

הגיע הזמן גם עבורך – כל החששות והדאגות לא יכולות למנוע ממך לממש את חלומך לפתיחת העסק העצמאי שלך ולנטוש את תפקידך בעולם השכירות, היכן שכישורייך אינם מגיעים למיצוי. הסיכונים הכרוכים בפתיחת עסק חדש ניתנים למזעור בעזרת מחקר מקדים מעמיק ותשוקה אמיתית להגשמה עצמית.

בנוסף לתהליך המשפטי הפשוט יחסית לביצוע, חשוב לזכור כי ישנן שאלות וקושיות לא מועטות עליהן יש להשיב לפני תחילת תהליך השינוי. אין ערובה להצלחתו של עסק חדש, אך ישנה וודאות בכשלונו של עסק שאינו מתוכנן כראוי.

מי מפחד מבירוקרטיה?

התחום הבירוקרטי-טכני לפתיחת עסק אמנם נראה מאיים למי שעוד לא התנסה בזירה, אך הינו, למעשה, ידידותי למשתמש; תוך צעדים ספורים בלבד, הופך העסק שלך ללגיטימי ומוכר בחוק:

  • פתיחת תיק במס הכנסה– פתיחת תיק חדש במס הכנסה נעשית בהתאם להגדרתו של העסק:

–          עוסק יחיד – עוסק פטור בעל הכנסות של עד 66,000 ש"ח בשנה או עוסק מורשה הצפוי להרוויח החל מ-66,000 ש"ח בשנה.

–          שותפות – שותפות מוגבלת מצביעה על לפחות שותף עסקי אחד שאחריותו על חובות העסק אינה עולה על השקעתו, לעומת שותפות רגילה, בת 2-20 איש.

–          חברה בע"מ – חברה פרטית שאיננה נסחרת במניות, או חברה ציבורית אשר במניותה ניתן לסחור בשוק למניות ערך.

את פתיחת התיק ניתן לבצע עצמאית באחד מסניפי מס הכנסה, או באמצעות רואה החשבון של החברה. אחת לחודשיים יש לשלם למס הכנסה את דו"ח המע"מ ואת מקדמת מס ההכנסה, כמפורט על ידי משרד מס ההכנסה.

  • פתיחת תיק עצמאי במוסד לביטוח לאומי– פתיחת תיק עצמאי במוסד לביטוח לאומי ותשלום המוסד לביטוח לאומי אחת לחודש הינן חובות חוקיות לעסק עצמאי.
  • הפקת חשבוניות מס וקבלות– חובה להפיק חשבוניות מס וקבלות ללקוח במהלך ובתום העסקה. את החשבוניות יש לאגור באופן מסודר, בכדי להבטיח תשלום נכון ומדויק למס הכנסה. ניתן לרכוש חשבוניות מס וקבלות, כמו גם להדפיס פנקסים עם שם החברה.
  • פתיחת חשבון בנקעסק חדש מחוייב לפתוח חשבון בנק של העסק (מלבד עוסק פטור או מורשה, אשר יכולים להשתמש בחשבון משותף).

צעדים ראשונים של העסק שלך

את התהליך המשפטי לפתיחת עסק מוטב להתחיל רק לאחר שנקבעה והוגדרה תוכנית עסקית יציבה; תוכנית עסקית שכזו, כוללת הטוויית קווים כלליים לתיאור והגדרת העסק שלך, בחינת חסרונותיו ויתרונותיו של העסק על פני מתחרים ובחינה מקיפה של קהל היעד של העסק.

כאשר מתחיל תהליך פתיחת העסק לצבור תאוצה, כל שנותר הוא לוודא את מימושם של הפרטים הקטנים באופן החסכוני והנבון ביותר: יש לבחור מיקום הולם לעסק שלך, תוך וידוא עלויות הארנונה והשכירות; יש לברר מהו הציוד הנחוץ ההולם ביותר לצרכי העסק שלך; יש לשקול את הדרך השיווקית הנבונה ביותר להכיר את המוצר שלך לשוק; וכעת כל שנותר הוא לבחור את שמו החדש של העסק שלך!

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – מייסד ומנכ"ל חברת SMS ניהול פרויקטים

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*