לפתח קריירה לצד זוגיות – הדרך היחידה להגשמה עצמית

פיתוח והשקעה בקריירה זה לא עניין של מה בכך. לא מעט נשים מוצאות את עצמן מבלות יותר זמן בעבודה מאשר מחוצה לה, כאשר לא נותר זמן לדברים מעבר לכך. מעבר להשקעת הזמן, שהרי מדובר במשאבי יקר מכל, הרי שיש כאלו שבתעדוף הכללי שלהן- העבודה היא במרכז וכל האחרים זוכים לתעדוף נמוך יותר, מכל הבחינות. עניין זה מתייחס לנושא הזוגיות, שבחלק מהמקרים נדחק לפינה לאור המחויבות למימוש תעסוקתי וקידום בתחום, דבר המביא בסיומו של יום להגעה לבית ריק, ללא בן זוג וללא משפחה באופק הנראה לעין. למרות הפיתוי להשקיע את כל כולכן לטובת הקריירה מבלי להשאיר זמן לדברים אחרים על הפרק, למציאת זוגיות והשקעה בה אין באמת תחליף. השילוב של קריירה לצד מימוש זוגיות מוצלחת ומאושרת הינו מחייב ושני המרכיבים מפרים ותורמים אחד להעצמת השני.
תעדוף נכון והצבת גבולות
כשמדובר ברצון להתפתח ולהתקדם מקצועית, לפעמים השמיים נראים הגבול לכן כל האמצעים כשרים לטובת השגת המטרה- תפקיד בכיר יותר, עסק עצמאי משגשג או הצלחה בתפקיד שנראה שניתן כהזדמנות של ממש. ובכל זאת, יש לקחת בחשבון כי לצורך שמירה על איזון בחיים, כזה שיאפשר מיצוי ומימוש עצמי ולא רק בהיבט התעסוקתי, יש להשקיע גם בהיבטים אחרים בחיים. בין אם מדובר בהשקעת זמן לטובת פעילויות פנאי ותחביבים או בהשקעה בשינוי הסטטוס הקיים "רווקה" לסטטוס הנכסף "נמצאת במערכת יחסים" בכוונה לעבור לשלב הטבעי הבא ולמסד את הקשר. גם אם אתן פתוחות רעיונית ליציאה לפגישות כדי להכיר את החצי השני אבל לא מוצאות את הזמן לטובת ניסיון ליזום היכרויות, הסיכויים לשינוי המיוחל לא יהיו גבוהים כפי הרצוי. לצורך כך חשוב לעשות תעדוף נכון של המרכיבים בחיים ולהציב את הקריירה במיקום גבוה כראוי לה, כל עוד הדבר אינו יבוא באופן מוחלט על חשבון מרכיבים אחרים. חשוב להציב גבולות עצמיים לגבי שעות העבודה כך שעדיין יתאפשר לכן זמן פנוי לפעילויות פנאי ולפעילויות שיקדמו את הזוגיות הבאה. לצד פניות לשידוכים עם בחורים בעלי פוטנציאל דרך חברים, לא כדאי לשלול חיפוש בן זוג באתרי הכרויות, כאשר יש לקחת בחשבון שיש כיום גם אתרי הכרויות לאקדמאים ולאנשים קרייריסטים בכוונה למצוא בני זוג עם תחומי עניין משותפים.
אימון לזוגיות לרכישת כלים ומיומנויות
חוסר מציאת בן זוג נובעת מסיבות מגוונות, כאשר לכל אחת הנסיבות שלה. יש כאלו שחוסר המזל שלהן במציאת בן זוג למערכת יחסים מוצלחת מקושר לפעולות לא נכונות שננקטות ואפילו לדרך מחשבה שמעכבת את הצלחת התהליך. לכל אחת שניחנת במסוגלות לפתיחות ללמוד ולהכיר דרכי מחשבה ופעולה מסוג אחר, תהליך אימון לזוגיות יהיה לעזר רב. תהליך מהסוג מתבצע באופן פרטני, אחד על אחד, על ידי מאמן אישי מנוסה בתחומו. התהליך נועד להגביר את הביטחון העצמי, לאתר את המעכבים בחיים, לזהות את הפחדים ולקבל כלים להתמודדות איתם לצורך התנהלות מסוג אחר לצורך ייצור זוגיות. התהליך הינו אינדיווידואלי, ובהתאם מתפרס על כמות מותאמת של פגישות פרטניות עד להשגת התוצאות הרצויות וליציאה לדרך חדשה כשאתן מצוידות עם ארגז כלים חדש משלכן. חשוב להדגיש שאין מדובר בתהליך טיפולי אלא תהליך לימודי המאפשר רכישת כלים ומיומנויות חסרים בכדי ליצור את הזוגיות הנכונה. הנחת הבסיס היא  שהזוגיות הינה באחריותכן המלאה והכלים הנרכשים בתהליך יוכלו לשרת אתכן לאורך כל הדרך.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*