כיצד תוכלי לבנות לך את קורות החיים שישיגו לך את העבודה הבאה?

כיצד תבני קורות חיים מנצחים

אלו גורמים אישיים או מגדריים עלולים להפלות אותך במהלך חיפוש עבודה? רק אלה שבראש!

אנו חיים בעולם תחרותי מאוד. כל אחד מתחרה כל הזמן גם בנציגים אחרים של אותו המקצוע, גם הנשים בינן לבין עצמן, בעוד המאבק בין גברים לנשים גם הוא נותר אקטואלי עד היום. אז מה עושים כדי להתמודד עם כל המתחרים שירצו את אותן המשרות כמוך?

קודם כל – להאמין בעצמך! עד כמה שזה נשמע קלישאתי, כל אחד מאתנו זוכה בסופו של דבר למה שהוא חשוב וראוי. כך שאם את יודעת שמגיעה לך משרה מסוימת – את גם תקבלי אותה, ללא הבדל אם זו עבודה ראשונה או חיפוש אחר הסבה מקצועית.

 למרות שנראה שגברים נמצאים בעמדת כוח במשרות רבות, כולל משרות ניהול, לא תמיד זה ככה. יתר על כך, כיום יש הרבה משרות שעבורן מראש מחפשים נשים ולא בגלל שאלו משרות נחותות יחסית, אלא בגלל שהן מתאימות יותר לנשים. יש לקבל את המגדר בתוך ייחודיות ויתרון ולא לצאת מתוך עמדת נחיתות. גם את זה יחושו האנשים שישקלו את העסקתכן וגישה זו תמיד תפעל לטובתכן.

מה להדגיש בקורות חיים?

השלב החשוב הבא הינו שלב כתיבת קורות חיים. אנשים רבים פונים לשירותים מקצועיים של כתיבת קורות חיים ויש לכך הסבר ברור מאוד, המומחיות הנדרשת לשם הבנה אילו מאפיינים יעזרו לכן לקבל את המשרה הנחשקת ואילו לא, יכולה להכריע את כף המאזניים לטובתכם.

כך, חשוב להראות תמיד את מה שרלוונטי למשרה המדוברת ומה שהתרחש בשנים האחרונות ולא לפני עשור, משום שכיום מדובר בתקופה אחרת לגמרי. במידה ואתן מתמודדות על מספר סוגים שונים של משרות, יש להכין קורות חיים מותאמים לכל אחד מהם, אחרת הניסיון שלכן נידון מראש לכישלון.

כיצד תכתבי את קורות החיים שיבליטו אותך

ההבדלים הקטנים הם שמשיגים את ראיון העבודה המיוחל!

כאשר ניגשים לכתיבת קורות חיים, חשוב ליזכור שהאדם המקבל אותם במייל או בפקס, רואה מאות קורות חיים אחרים ביום, לכן מה שצריך לעשות קודם כל זה למצוא דרך לבלוט בכדי למשוך את עינו. כיצד זה נעשה? פשוט מאוד, צריך למצוא משהו קטן ולהדגיש אותו בצורה נכונה. למשל, את התואר השני שלכן במנהל עסקים, או משהו אחר שעושה אתכן הכי מתאימות למשרה.

זו לא חייבת להיות בהכרח ההשכלה, זו יכול להיות שליטה גבוהה בשפה מסוימת – אנגלית, צרפתית, ערבית, כל מה שרלוונטי לעבודה המדוברת, או תפקיד קודם הדומה מאוד לזה שאתם מגישים עבורו קורות חיים. כך או כך, מי שמחפש – תמיד מוצא. חשוב לעולם להתייאש ולהמשיך לשלוח קורות חיים באופן ממוקד למשרות שמתאימות לכן ולא להפסיק להאמין שאתן ראויות להן. ביטחון עצמי המחוזק בידע וניסיון רלוונטי יעזרו לכן למצוא את עצמכן בעולם התעסוקה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*