יוצאת לחופשה? דעי את זכויותייך במקום עבודתך

צאי לחופשה בראש שקט

אין ספק שלא קל לעבוד במדינה שלנו, שמקובל לעבוד בה שעות רבות. כשמשווים את תנאי ההעסקה בישראל לארצות אחרות, כמו שוודיה, צרפת וומדינות נוספות באירופה מגלים כי הישראלים עובדים הרבה יותר שעות. אפילו עבודה בארה"ב, שנחשבת למדינה עם תנאי עבודה מחמירים, היא נוחה יותר מכיוון ששעות העבודה השבועיות קצרות יותר.

מי שסובל במיוחד משעות העבודה הרבות הן האמהות, שמוצאות את עצמן שחוקות ומותשות מהטיפול המקביל בילדים. לא מעט אמהות מתמוטטות על המיטה כבר בשעה תשע וחצי ונרדמות מיד.

מותשת מגיע לך לצאת לחופשה.

מסיבה זו, המון אמהות מתעניינות לגבי לקיחת חופשה בחודשי הקיץ. הן רוצות לרענן את המצברים, לבלות זמן איכות עם הילדים ולראות מקומות מרהיבים בחו"ל. מה גם שאין ספק, כי הקיץ הוא העונה המושלמת לטיולים. מזג האוויר בהיר וחמים. לשם שינוי, הילדים אינם חולים ומנוזלים.

אם את מתעניינת לגבי חופשה, את בוודאי מהססת לבקש אותה מהמעסיק שלך. אינך יודעת כיצד הוא יגיב. מסיבה זאת, כדאי שתהיי מודעת לזכויותייך בנושא זה. אל תקלי ראש בנושא של חופשה. את זקוקה לה, מגיע לך לנוח מהעבודה.

במאמר זה נענה על כמה שאלות שכיחות, שעולות אצל נשים רבות:

לצאת לחופשה בראש שקט

לכמה ימי חופשה אני זכאית?

במידה ואת עובדת במקום עבודתך במשך ארבע שנים או פחות, מגיעים לך 14 ימי חופשה בשנה. החל מהשנה החמישית, ימי החופשה גדלים ל-16. בשנתך שישית, 18, בשביעית, 21. כל זאת, בהנחה שאת עובדת חמישה ימי עבודה. בגדול, ככל שאת מועסקת יותר שנים במקום עבודתך, כך יגדל מספר ימי החופשה שלך. המספר המקסימאלי של ימים שאותם תוכלי לאגור, הוא 28 ימים, כולל שישי-ושבת.

אם את עובדת בפרך שישה ימים, את זכאית לימי חופשה רבים יותר. ב-4 שנותייך הראשונות תקבלי 14 ימי חופשה. בשנתך החמישית –  16 ימים, בשנתך ה-6 – 18 ובשנתך השביעית- 21.

שימי לב, עפ"י הוראות החוק, המעביד שלך לא יכול להוריד לך ימי חופשה, במידה ונעדרת בימים אלו: ימי חג, מחלה, שבעה, חופשת לידה וכו'.

כמה זמן לפני היציאה לחופשה אני צריכה להודיע לבוס שלי?

במידה ואת לוקחת שבוע שלם של חופשה, עליך להודיע לבוס שלך שבועיים מראש. אם את לוקחת חופשה של פחות משבוע, אינך צריכה להודיע לו מראש.

מהו התשלום שאני זכאית לקבל בזמן ימי החופשה שלי?

המעסיק שלך חייב לשלם לך על ימי החופשה השנתית את אותו שכר שהיית מקבלת, לו עבדת במשרד. כמובן, התשלום לא יכלול דמי נסיעות, עמלות על מכירות ושעות נוספות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*