הצלחתן של נשים קרייריסטיות

אחד המאפיינים הבולטים בהתנהלותן של נשים קרייריסטיות רבות הוא השילוב המוצלח בין המשפחה לעסק. שלוש דוגמאות לכך הן טמירה ירדני, מי שהביאה לנו את כוכב נולד ועוד שלל תוכניות טלוויזיה פופולאריות, אתי רוטר, האישה שמאחורי ההצלחה של קסטרו, וירדנה עובדיה ,אחת מנשות העסקים הישראליות יוצאות הדופן שגולת הכותרת של פעילותה היא שני בתי חולים שהקימה בגינאה המשוונית שבאפריקה.

ערב טוב ניצנים!

את טדי הפקות, אחת החברות הבולטות בשוק הטלוויזיה הישראלי, הקימו טמירה ירדני ובעלה דודו ביחד בשנת 1973. באותן שנים עדיין שלט בארץ הערוץ היחיד אולם החברה עשתה חייל בייצוג אמנים מובילים דוגמת יגאל בשן, יהודית רביץ, בנזין וקורין אלאל.

כשערוץ 2 החל לכבוש את המסך טמירה ודודו ירדני היו שם עם להיטים שהפכו חיש קל לקאלט דוגמת שמש והקומדי סטור – וב- 2003, כ- 30 שנה לאחר הקמתה, כבר הבטיחה לה טדי הפקות מקום של כבוד בהיסטוריה של התרבות הישראלית כשהביאה לנו את כוכב נולד ואת נינט.

תחת ניהולה המחבק והאסרטיבי גם יחד של טמירה ירדני המשיכה טדי הפקות לשגשג עם תוכניות מגוונות מאוד, ובפרט תוכניות ילדים אהובות באופן יותר דופן ("הפיג'מות", "השמינייה"). חלק גדול מההצלחה נזקף לסינרגיה שהשכילו ליצור טמירה ובעלה דודו, כשגם צביקה הדר ויואב צפיר הפכו זה מכבר למעין בני משפחה השותפים בחלק גדול מהעשייה.

ירדנה עובדיה – לבנות אימפריה מאפס

ירדנה עובדיה החלה את הקריירה שלה למעשה כבר בגיל 14, כשעזבה את בית הספר על מנת לסייע להוריה לפרנס את המשפחה בת 7 הנפשות שעלתה כעשור קודם לכן ממרוקו.

היא לא בחלה בשום עבודה ולאורך פרקי זמן נכבדים אף עבדה במספר משרות במקביל, הפגינה חריצות מרשימה ומוטיבציה עזה – שנבעה בעיקר מההחלטה כי בבוא היום תוכל להעניק לילדיה את מה שנמנע ממנה בילדותה.

מעט לאחר נישואיה ליוסי, עברו השניים מדימונה לפתח תקווה ופתחו מינימרקט משפחתי. הדרייב העצום של ירדנה עובדיה גרם לה להמשיך לשאוף מעלה, על אף שהמצב הכלכלי של המשפחה כבר היה סביר, וכך היא מצאה עצמה משכנעת קבוצת אנשים עסקים רוסים, למרות שלא ידעה מילה ברוסית, לעשות איתה עסקים.

במסגרת עסקים אלה החלה ירדנה עובדיה לפקוד רבות את ארץ הולדתה מרוקו, ובאחד מביקורים אלה פגשה את נשיא גינאה המשוונית – מפגש שבעקבותיו הקימה אשת העסקים הנמרצת שני בתי חולים במדינה הקטנה, ובכך שדרגה משמעותית את רמת שירותי הרפואה בה.

חלק מילדיה של ירדנה עובדיה עובדים איתה באימפריה שיצרה ומהווים עזר כנגדה.

אתי רוטר

בניגוד לירדנה עובדיה שבנתה הכל מאפס, אתי רוטר נולדה לתוך קסטרו, שכן מי שהקים את החברה הוא אביה, אהרון קסטרו. לפני כעשרים שנה עברו המושכות לידי אתי ובעלה גבי, והשניים השכילו לחלק ביניהם את תחומי הסמכות וליצור שיתוף פעולה מנצח שהפך את החברה לסיפור הצלחה מרשים עם מכירות של מאות מיליוני שקלים בשנה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*