כך תבחרי את המחשב הנייד הטוב ביותר לצרכייך

לדעת לבחור את המחשב הנייד

חייה של האישה המודרנית יכולים להיות לעיתים עמוסים, צפופים ולחוצים, במיוחד כאשר קיים צורך לתמרן בין מקום עבודה תובעני, ילדים ומשק בית ועוד שלל גורמים שונים המעוניינים בזמנך ובתשומת ליבה. אחד הדברים היעילים והנחמדים בעידן הטכנולוגי הוא קיומם של עזרים טכנולוגיים שונים אשר נועדו בראש ובראשונה להפוך את החיים שלנו לפשוטים ונוחים יותר. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא כמובן המחשבים, על שלל סוגיהם, ובמיוחד המחשבים הניידים.

עבור האישה העובדת והעסוקה, המעוניינת בבחירת מחשב נייד אשר ישמש אותה למגוון צרכים ובעיקר יסייע לה להתנהל ביום יום – מוגשת להלן סקירה אודות האפשרויות השונות הקיימות בשוק והמאפיינים העיקריים והחשובים של כל אחת מהאפשרויות.

טאבלט, מחשב נייד או רק סמארטפון – נתחיל בהגדרת הצרכים

הצעד הראשון שעלייך לעשות בבואך לבחור במחשב הנייד או העזר הטכנולוגי אשר יסייע לפשט את חייך, הוא להגדיר בדיוק את הצרכים שלך. הצרכים הבסיסיים ומה שאנו מצפות לקבל מהמחשב האישי שלנו משתנים מאישה לאישה, על פי סוג העבודה, טעמה האישי וכד'. בתור התחלה, נסי להגדיר לעצמך – האם את מעוניינת במחשב נייד או האם טאבלט יספק את צרכי? בהקשר זה, עבור נשים מסוימות סמארטפון טוב יכול לסגור את הפינה, ולחסוך רכישה נוספת של מכשיר גדול יותר.

מחשב נייד

כעיקרון, עבור מי שמעוניינת להיות מסוגלת ממש לעבוד גם מחוץ למקום העבודה או לבית, מחשב נייד הוא כמובן הפתרון המתבקש. טאבלטים וסמארטפונים אכן עושים פלאים בימינו, אך זה לא מספיק עבור מי שלמשל זקוקה למעבד תמלילים או לגיליון חישובי (דוגמת אקסל)  על בסיס יום יומי, כמו גם מי שמשתמשת על בסיס קבוע בתוכנות מקצועיות וייעודיות שונות. גם להכין מצגת לא ממש נוח בסמארטפון או בטאבלט, כך שמי שמעוניינת להיות מסוגלת גם לעבוד, וגם להשתמש ביישומים האחרים של המחשב (אינטרנט, יומן פגישות וכד'), כדאי שתחפש לעצמה מחשב נייד איכותי וטוב.

לאחר שהחלטת כי את זקוקה למחשב נייד, נשאר רק לקבוע האם את זקוקה למחשב נייד "סטאנדרטי" או בעל מאפיינים מיוחדים. האופציה השנייה מתאימה על פי רוב לנשים העוסקות בעולם המחשבים, או למי שעובדת עם תוכנות ייחודיות הדורשות מערכות הפעלה או מחשבים ייעודיים וייחודיים. רובן המכריע של הנשים אינן זקוקות למחשב נייד מיוחד, ולכן סביר להניח שעלייך להתחיל לחפש מחשב נייד סטנדרטי. הדרך המומלצת לעשות זאת כיום היא, איך לא, באמצעות האינטרנט. חפשי מחשבים ניידים באתרי מכירות והשוואות מחירים, כאשר רצוי לשים לב לכמה מאפיינים בסיסיים –

גודל מסך – האם את מעוניינת ב"נטבוק" – מחשב נייד קומפקטי בעל מסך קטן יחסית, אותו נוח לשאת לכל מקום בתיק, או שמה את מעדיפה מחשב נייד בעל מסך גדול יותר, אשר יכול למשל לשמש גם לצפיית סרטים בשעות הערב בבית. קיימים כיום מסכים מחשבים בעלי מסכים בשלל גדלים החל מעשרה אינץ' ועד שבעה עשר, או אף יותר מכך.

עצמת מעבד – אחד המאפיינים החשובים ביותר, אשר יקבע עד כמה מהר יעבוד המחשב הנייד, כמה תוכנות תוכלי להריץ בו במקביל וכד'.

זיכרון פנימי – זיכרון פנימי של שני ג'יגה בייט מספיק כיום למרבית השימושים, כאשר אם את יכולה לרכוש מחשב עם זיכרון פנימי של ארבעה ג'יגה, מה טוב.

זיכרון – כמה נפח של מידע יכול להכיל אותו מחשב? זה יבוא לכדי ביטוי במידה ואת מורידה תכנים בעלי משקל רב למחשב, דוגמת סרטים, סדרות טלוויזיה, מוסיקה וכד'.

יצרן – חשוב מאוד בכל הנוגע למחשבים ניידים. סקירות אודות יצרנים שונים ניתן להשיג בקלות ברשת. תמיד עדיף לרכוש מחשב של יצרן הידוע כאיכותי, אך לא במחיר גבוה מדי…

לאחר שתגדירי לעצמך בדיוק את המאפיינים בהם את מעוניינת, יהיה כבר קל מאוד למצוא את המחשב הנייד המתאים עבורך, ולרכוש אותו "אונליין".

בהצלחה!

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*