בדרך לקריירה עוצרים בבית

ניהול קריירה
להטוטנות בין קריירה ומשפחה אינה משימה קלה, למעשה זה קשה בטירוף. וכמו שאומרת אחת האימהות: "אני ממש מצפה ליום האם. בכל שנה הילדים שלי מכינים לי ארוחת בוקר במיטה ולאחר מכן בשעות אחר הצהריים אני משכשכת בספא. כאמא לשני ילדים, עם עבודה במשרה מלאה, יום מסוג זה מגיע רק פעם אחת בשנה".
אמהות עובדות רבות מהלכות על החבל הדק שבין ניהול קריירה בעבודה לבין חיבור ישיר לנעשה בבית. לעתים, כשהאמהות עושות זאת זה נראה קל, אבל העובדה היא שהאמהות זקוקות לכל תמיכה שהן יכולות לקבל מבני המשפחה, מעמיתים לעבודה וממעסיקים, כדי שלוליינות זו תצליח.
אך גם לבעל העסק הדבר אינו קל. ברגע שעובדת יוצאת לחופשת לידה קיימים חוקים המגנים עליה וזכויות המגיעות לה, ובנוסף לירידה בתפוקת עבודה בשל היעדרה, על בעל העסק להכניס ולהכשיר עובדת זמנית חדשה. חברות וארגונים גדולים מרבים להיעזר בשירותי ניהול פרוייקטים , בין היתר על מנת לאפשר גמישות העסקתית הם מאפשרים יכולת מתיחה וכיווץ של מצבת העובדים על פי צורך, גם בטווחי זמן מיידים, ומצמצמים במעמסת הניהול של כוח העבודה. לפיכך ניתן להגדיל או לפחות לשמר את התפוקה גם כאשר נוצרת ירידה במצבת כח אדם.
על פי סקר שנערך לאחרונה, שעות עבודה גמישות (73%), היכולת לעבוד מהבית או מרחוק (61%), ושותף מועיל שתומך ועוזר באחריות בבית (65%), חשובים לאמהות עובדות כדי להתגבר על המאבק היומיומי בהשגת איזון בין ניהול קריירה וניהול הבית.
אז לכל אותן אמהות שעובדות בחוץ, הנה מספר טיפים שיעזרו לכן להתקרב מעט יותר להרמוניה בשילוב בין העבודה והבית לאורך כל השנה.

תכנית פעולה
לא כל הבוסים יציעו לכן לוח זמנים גמיש באופן יזום. אם אתן מעוניינות בכך, הציגו למנהל תכנית שתתאר לו איך אתן יכולות לבצע את המשימות בלוח זמנים גמיש. התכנית צריכה לכלול פרטים כמו: "איך תוכלי למלא את תפקידך ואיך תדווחי מתי את עובדת ומתי לא". עלייך להיות מוכנה לנהל משא ומתן לשינוי התכנית שלך על פי המשוב שתקבלי מהמעסיק. בקשי שעות עבודה גמישות. בעזרת הטכנולוגיה שקיימת היום השעות 9 עד 5 במשרד לא תמיד הכרחיות. מנהלות ומנהלים רבים מבינים זאת. אמנם חשוב להיות במשרד לשם פגישות פנים אל פנים וכדי ליצור אחוות עובדים, אבל ישנם זמנים שבהם מאושרת העבודה מרחוק או מהבית.

תכנית לטיפול בילדים
מחלות ילדים הם חלק מתהליך החיסון של הגוף. בעיקר כאשר הילדים נמצאים במעון יום ונדבקים ומדביקים אחרים. ללא ספק, יהיו פעמים שבהן האמהות צריכות פסק זמן כדי לטפל בילדים. עם זאת, כאשר אתן עובדות מהבית, הילדים יכולים להיות הסחת דעת אמיתית. בניית תוכנית לטיפול בילדים כאשר את אינך זמינה כאימא, תפחית מהלחץ ותיתן לך שקט נפשי.

נסיעות
לעתים זמן רב מבוזבז בכל יום בנסיעות ארוכות לעבודה. זמן זה יכול להיות מוקדש למשפחה. במקום לבלות שעות בנסיעות ולהתקע בפקקיי התנועה בשעות השיא, צאי מהבית לעבודה מאוחר יותר עיבדי מספר שעות וחיזרי הביתה להמשך העבודה. בנוסף, מומלץ להפחית עד למינימום נסיעות עסקים לפגישה עם לקוחות מחוץ למקום העבודה ובמקום זאת לבלות יותר זמן בבית עם הילדים הקטנים. תמיד אפשר לקיים פגישות עבודה גם בשיחות וידאו.

מקצוענות
נשים לפני לידה שהן עובדות מצטיינות והקריירה שלהן משגשת עולות בדרגה באירגון והופכות למנהלות ברמות שונות. יש סיכוי טוב מאד שמקום העבודה יאפשר לעובדות אלה, כאשר יהפכו לאימהות עובדות, שעות גמישות בעבודה.

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – מייסד ומנכ"ל חברת SMS ניהול פרויקטים

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*