נשים ששולטות באנגלית מצליחות יותר!

מחקר חדש שנערך על למעלה ממאה נשים במשך תקופה של 10 שנים הראה כי נשים ששולטות בשפת האנגלית הצליחו בקריירה שלהן בכ 45% יותר מאשר אלו שלא יודעות את השפה.

המחקר נערך על כ – 100 נשים שונות בגילאי 19-20 לחייהן וליווה אותן במשך עשרת השנים הבאות, תוצאות המחקר הראו באופן ברור כי נשים שידעו לכתוב, לקרוא ולדבר באופן שוטף את השפה האנגלית הצליחו להתקדם ולהגיע גבוה בקריירה שלהן לעומת קבוצת הנשים שלא למדה את שפת האנגלית.

את מדד ההצלחה בחנו החוקרים על פי גובה השכר, מעמד האישה העובדת בחברה, משקל ההחלטות שלה על הלך הדברים והביקוש שלה בשוק העבודה במידה והיא מחליטה לעזוב את מקום העבודה הנוכחי.

שליטה באנגלית מהי?

את השליטה באנגלית הגדירו החוקרים בצורה הבאה:

  • אוצר מילים רחב ועשיר
  • כתיבה רציפה ללא שגיאות כתיב
  • קריאה רציפה
  • דיבור שוטף ומלא ביטחון

רוב הנשים שנמצאות בקבוצת הנשים ששלטו בשפת האנגלית העידו כי הן רכשו את האנגלית שלהן דווקא בתקופה שלאחר השירות הצבאי, בין אם זה בקורס אנגלית על ידי קריאה דוגמת מגזין ג'רוזלם פוסט לייט או בין אם זה קורס בו לומדים בכיתה לפי תכנית לימודים.

הקבוצה של הנשים שלא שלטו באנגלית

גם בקבוצה זו היו כאלו שהצליחו להתברג בארגונים גדולים, עם משכורות גבוהות, ותפקידים בעלי כוח ושליטה אך האחוז של הנשים שהצליחו מקבוצה זו היה קטן בכ 45% מאשר אלו שבקבוצה הראשונה.

שפת האנגלית היא המרקם המחבר את עולם העסקים הגלובאלי, כיום בעידן האינטרנט והיכולת ליצור קשרים עיסקיים עם כל אדם בכל מדינה גם אם היא לא בקשרים דיפלומטיים עם ישראל, חשוב מאד לדעת כיצד לתקשר עם אותם שותפים פוטנציאלים לעסקים והאנגלית היא כור ההיתוך שמחבר את כל זאת יחד.