מה ההבדל בין פרו אייג׳ינג לאנטי אייג׳ינג?

עולם הקוסמטיקה הוא עולם רחב ומגוון שכולל תכשירים שונים, שיטות טיפול שונות כמו ניתוחים והזרקות וכמובן לא מעט גישות ותפיסות מעניינות. באופן פשטני למדי ניתן לחלק את הגישות של טיפוח הגוף ובכלל של תפיסת הגוף לשתיים – פרו אייג׳ינג ואנטי אייג׳ינג. מה ההבדל בין השתיים?

אנטי אייג׳ינג

זוהי בעצם תפיסת עולם שהדגש שלה הוא על ניסיון לעצירה של תהליכי הזדקנות טבעיים של הגוף ואף ניסיון להחזיר את הגלגל לאחור ולגרום לגוף להיראות צעיר יותר ממה שהוא באמת. בין היתר מדובר על תכשירים שונים להחלקה וטשטוש של קמטים, תכשירים להענקת נפח ומראה צעיר לשיער, צביעה של השיער, ניתוחים למתיחת העור או שינויים קוסמטיים שבאים לידי ביטוי עם הזמן.

עד השנים האחרונות תפיסת האנטי אייג׳ינג הייתה התפיסה הרווחת בעולם הקוסמטיקה ונראה כי בשנים האחרונות היא הולכת ונדחקת לטובת גישת הפרו אייג׳ינג.

פרו אייג׳ינג?

כאן, בניגוד לגישה הקודמת, מדובר בתפיסה שהמטרה שלה היא לחבק את השינויים הטבעיים שעובר הגוף עם השנים. כלומר – אין כאן ניסיון לטשטש ולהעלים סימנים של הזמן, אלא דווקא ניסיון לנצל את ההתגברות החיננית לטובתנו ולהדגיש באופן מיוחד את היתרונות הטבעיים של כל אחד ואחת. גישת הפרו אייגי׳נג היא גישה פרוגרסיבית שגורסת שאנחנו טובים כמו שאנחנו ושסימני הזמן הם לא מקור לבושה – להיפך, הם מקור לגאווה ומסמלים את השנים שעברנו ואת הניסיון שצברנו במהלך הדרך.

מה ההבדל בין הגישות?

מדובר על תפיסות שונות לחלוטין. האחת מנסה לטשטש ולהעלים והשנייה מבקשת להאדיר ולהחמיא. האחת מנסה להחזיר את הזמן לאחור והשנייה מברכת את השינויים שהזמן מביא. עם השנים נראה כי יותר נשים וגברים בוחרים במוצרי ותהליכי טיפוח שלא כרוכים בבושה וברצון בשינוי אלא מחבקים את עצמם כמו שהם.