לומדים הנדסה, תעשייה וניהול

נדמה כי מקצועות ההנדסה בשנים האחרונות הפכו לנחשקים ביותר וכי מדובר בתארים שעושים אלו שמחפשים קריירה רווחית ויציבה. בפרט, נראה כי לימודי הנדסה, תעשייה וניהול מושכים אליהם לא מעט צעירים כאשר רבים הולכים בגלל השם מבלי באמת לדעת מה לומדים במהלך התואר. אם גם אתם מתלבטים, הנה סקירה מהירה של הלימודים.

למה ללמוד הנדסה, תעשייה וניהול?

מטרת הלימודים בפקולטות השונות להנדסה ברחבי הארץ היא להכשיר את הבוגרים להשתלבות בחברות גדולות במשק לצורך הגדלת התפוקה, חיסכון בעלויות תפעול, ייעול של דרכי עבודה והגדלת הרווחים של העסק והארגון. על כן מדובר בלימודים משולבים במהותם שבמהלכם רוכשים ידע במגוון תחומים, מה שהופך את הבוגרים למצרך מבוקש ביותר.

מה לומדים בתואר?

כאמור מדובר על לימודים מגוונים למדי הכוללים נושאים רבים כמו תכנות, ניתוח מערכות, ייצור, מימון לעסקים, תמחיר וחשבונאות, מערכות מידע ועוד. הלימודים כוללים מצד אחד היבטים טכניים רבים כמו לימודי מתמטיקה, סטטיסטיקה, אלקטרוניקה והנדסת חשמל, אך מצד שני גם לא מעט ידע תיאורטי וניהולי עם קוסים כמו תורת הארגון, אבטחת איכותי, ניתוח ארגוני, ניהול מכירות ושיווק ועוד.

משך הלימודים

במרבית מוסדות הלימוד בישראל כיום הלימודים נפרשים לתקופת זמן של ארבע שנים. צריך בהחלט לקחת בחשבון שהלימודים עשויים להתארך בהתאם לאילוצי כל סטודנט וזהו בהחלט תואר תובעני ולא קל.

האם זהו תחום מומלץ?

בהחלט. מדובר על לימודי הנדסה שמשלבים עולמות ידע מתחומי הנדסה שונים אחרים והבוגרים הם הרבה פעמים כאלו בעלי זיקה ניהולית. מי שמתעניין בתחומי הנדסה שונים וניהול ויצליח בתואר ימצא את עצמו לאחר מכן בעמדה מאד נוחה והשוק הישראלי צמא לבוגרים איכותיים עם חברות שמציעות משכורות טובות ותנאים נהדרים באופן כללי.

 

עוד אתרים מרחבי הרשת:
עופר איתן – על חברת טכנולוגיית השיווק הדיגיטלי