טיפוח במהלך הריון – הטיפים של חנוך רידר

תקופת ההריון

כל הריון הוא חוויה מרגשת מאוד ומעצימה מאוד, אבל גם 9 חודשים לא פשוטים שבהם הגוף מתמודד עם שינויים דרמטיים והנפש חווה גם לחצים. בהתאם מומלץ בחום לשמור על שגרת טיפוח נכונה גם כשבבטן צומח בן אדם חדש ומרבית המשאבים מנוקזים אליו – ובפרט כדאי ליישם את הטיפים של חנוך רידר, מי שהביא לארץ את איל מקיאג' והפך אותו לאחד המותגים המובילים בעולם הטיפוח.

עיסויים – החל מהשבוע ה-16

אחת הדרכים הנפוצות ביותר להעניק לגוף ולנפש גם יחד חוויה מפנקת היא עיסוי. השתכללות התחום הביאה לכך שכיום ניתן לבחור בין מגוון רחב של סוגי מסאז'ים – תאילנדי, שוודי, איורוודה, עיסוי רקמות עמוק, עיסוי באבנים חמות ועוד ועוד. עיסוי במהלך הריון תורם רבות לטיפוח: הוא ממריץ את כלי הדם (שלעתים התפקוד שלהם פחות מיטבי אצל נשים הרות), מחזק את המערכת הלימפטית (שגם היא נדרשת למאמץ רב במיוחד כשברחם נוצרים חיים), מקל על כאבי שרירים, משפר את היציבה, תורם למרקם בריא יותר של העור בכל אזורי הגוף ומעלה את מפלס ההורמונים הרצויים ובכך מייצר רגיעה ומצב רוח משובח.

חשוב לעבור את העיסוי אצל אנשי ונשות מקצוע בעלי ניסיון בטיפול בנשים הרות. דגש משמעותי אפילו יותר הוא להימנע מעיסויים בחלקו הראשון של ההיריון – עד השבוע ה-16. בנוסף מציין חנוך רידר שלקראת הלידה ניתן לעבור עיסוי מיוחד שמיועד להכין את גוף האישה לחוויה זו, וזהו עיסוי פרינאום.

האם ניתן לעבור מניקור ופדיקור?

עוד מרכיב בסיסי בשגרת הטיפוח של נשים רבות הוא מניקור ופדיקור. אמנם טיפולים אלה כרוכים בחשיפה מסוימת לכימיקלים, ובאופן טבעי ישנו רצון להגן על העובר מפני חומרים שכאלה – אבל אם מקפידים על טיפוח הציפורניים, כפות הידיים וכפות הרגליים במקום מאוורר ובתדירות לא גבוהה מדי, אפשר בהחלט לבצע מניקור ופדיקור גם תוך כדי ההיריון.

באילו תכשירי טיפוח בטוח להשתמש בהיריון?

מקור נוסף לחומרים שעלולים להזיק לעובר הם תכשירי הטיפוח שבהם אנחנו משתמשים מדי יום – קרם גוף, קרם לחות לפנים וכו'. המרכיב העיקרי שמומלץ להיזהר ממנו הוא רטינול A שמהווה נגזרת של ויטמין A והוא אכן מסוכן, ואילו בתכשירי טיפוח שלא מכילים אותו ניתן להשתמש ללא חשש. חנוך רידר מציין שניתן גם להתאפר ללא חשש במהלך הריון, ומומלץ להעדיף מוצרים שכוללים מסנן קרינה כדי להגן על הפנים מפניה.

למה חנוך רידר ממליץ לוותר על ג'קוזי וסאונה?

אין איסור מוחלט להיכנס לג'קוזי או לסאונה במהלך הריון, אבל חשוב לקחת בחשבון את ההשפעה הבעייתית של חום המים, שמעלה את לחץ הדם ועלול לגרום אפילו להפלה. בשליש הראשון של ההיריון מומלץ בחום להימנע כליל מסאונות וג'קוזי, ולאחר מכן לצמצם את השהות בהם ולהעדיף פינוקים אחרים. גם אמבטיות חמות ממושכות אינן מומלצות כך שבמשך 9 החודשים המרגשים אבל גם הקשים במידה מסוימת הטוב ביותר הוא להעדיף מקלחות.

הסרת שיער בלייזר

באופן טבעי גם נשים הרות מעדיפות את הגוף שלהן חלק משיער באזורים שבהם הוא מיותר. הסרה בלייזר היא שיטה אפקטיבית מאוד כשרוצים להיפטר משיער מיותר, ובאופן עקרוני אפשר לעבור טיפולים שכאלה במהלך הריון – אבל לא בשליש הראשון, כשהעובר רגיש במיוחד. כמו כן מציין חנוך רידר שהגוף של האישה ההרה, ובעיקר הפנים, מושפעים במידה ניכרת מהשינויים ההורמונליים שמייצר ההיריון, כך שהתגובה להסרת שיער בלייזר עלולה להיות לא אופטימלית, כך שאם ניתן לדחות את הטיפול במספר חודשים מוטב לעשות זאת.