זכויות נשים בקבע

זכויות נשות קבע

 

נשים בקבע זכאיות לזכויות כמו כל אנשי הקבע המשרתים בצה"ל, בתוספת מספר זכויות הקשורות לטיפולי פוריות, להיריון ולחופשת לידה. להלן פירוט של אותן זכויות להן הן זכאיות.

זכויות כמו כל משרתי הקבע

אין הבדל גדול בין זכויותיהם של אנשי קבע – ולא משנה מה המין שלהם. הנשים זכאיות לאותן זכויות כמו אנשי קבע ממין זכר. כמות ימי החופשה של הנשים נעה לרוב בין 14 ל-25 ימים, הן יכולות לקבוע תור לרפואה מקצועית גם ללא הפנייה, להגיש ערר לוועדת ערר בנוגע להחלטות שונות הקשורות בשירות ובתנאי השירות שלהן – וכו'. כמובן שנשים מקבלות הגנה מלאה מפני הטרדה מינית, וצה"ל דואג לאכוף את הנושא בכל האמצעים ובצורה קפדנית במיוחד.

איסור פיטורי חיילת בהיריון

חל איסור לפטר נשות קבע כשהן בהריון, כשהן שוהות בחופשת לידה או בחופשה ללא תשלום לאחר חופשת הלידה, וגם בתקופה של 60 ימים לאחר חזרתן מהחופשה. האפשרות החוקית היחידה לעשות זאת היא באישור ובהיתר שר הביטחון. גם במצב מסוג זה, השר עשוי לאשר פיטורים רק אם הוא סבור שהם לא קשורים או שייכים לכך שהחיילת בהריון, ויש לאפשר לחיילת להשמיע את התייחסותה וטענותיה בנוגע לסוגיה.

איסור פיטורי חיילת במהלך טיפולי פוריות

בנוסף להיריון, חל איסור לפטר חיילות שעוברות טיפולי פוריות או הפריה חוץ גופית בתקופה של 150 ימים מהיום שבו התחילו בטיפולים, או החל מסיום ימי ההיעדרות שבמהלך חלקם עברו את אותם הטיפולים, וזאת בתנאי שהן הציגו אישור רפואי לתהליך. גם במקרה זה, היחיד שרשאי לאשר פיטורים הוא שר הביטחון.

חופשת לידה

חיילות קבע זכאיות לחופשת לידה של 15 שבועות בתשלום + 12 שבועות ללא תשלום. התקופה שבתשלום מתחילה ביום הלידה או בתקופה של 7 השבועות שקדמו ללידה, וזאת לפי בחירתה. בחלק מהמקרים, כמו במקרה של לידה מרובת עוברים או בשל אשפוז מתמשך, יש אפשרות להאריך את חופשת הלידה בתשלום. בן הזוג של משרתת הקבע רשאי גם הוא לצאת לחופשת לידה, אך התקופה באה על חשבון התקופה שלה היא עצמה זכאית.

פטור מתורנויות

לחיילות קבע שנמצאות בהריון יש פטור מתורנויות ומפעילויות הכרוכות במאמץ פיסי, אלא אם קיימים צרכים מבצעיים יוצאי דופן, ויינתן לצורך כך אישור של רופא מומחה.

לבוש אזרחי

חיילות קבע שנמצאות בהיריון יכולות לקבל אישור ללבוש לבוש אזרחי במקום מדים צבאיים תקניים, וזאת בכפוף לאישור רשמי מרופא.

ימי מחלה בעקבות מחלת ילד

אנשי קבע באופן כללי – גם גברים וגם נשים – זכאים לימי מחלה בעקבות מחלת ילד עד גיל 16. כמות הימים תלויה במספר הילדים הכללי של איש הקבע והאם הוא הורה יחיד או לא. גם לחומרת וסוג המחלה יש משמעות מבחינה זאת – מחלות כגון מחלה ממארת או מצב של מוגבלות מסוימת מזכים במספר רב יותר של ימים.

עוד מרחבי הרשת:
סדרות מומלצות באתר yes
סרטים חדשים ומומלצים
שידורי ספורט באתר יס
יס דוקו – הבית של סרטי הדוקו וסדרות הדוקו הטובות ביותר