האם ניתן לבטל כתב אישום?

פטיש של שופט

הוגש כתב אישום נגדכם. האם ניתן לבטלו? לפעמים, אפשר לבטל את כתב האישום מסיבות שונות. ביטול כתב האישום, תלוי הרבה מאוד בעבודה של עורך הדין. עליו, להוכיח לפרקליטות מסיבות שונות, שאין הצדקה בהגשת כתב האישום. וכך, ייחסך מהנאשם הדיון בבית המשפט, והאפשרות שיוטל עליו עונש מאסר.

מה היה חומר הבסיס להגשת כתב האישום?

הפרקליטות, דנה בהגשות לכתבי אישום, ומסתמכת על הדוחו"ת של המשטרה. האם יש תמיד מספיק ראיות? לפעמים, אין מספיק ראיות שהן בסיס להגשת כתב אישום. לפעמים, ההגשה, מתבססת על עדות שקר.

מתי יבטלו כתבי אישום על תקיפה של בן הזו השני?

מדינת ישראל, נוהגת פעמים רבות ביד תקיפה, למיגור אלימות נגד נשים. לכן, מדי שנה, מוגשים כתבי אישום, נגד גברים החשודים באלימות. אולם, מה הראיות לכך? פעמים רבות, הראיות היחידות, הן העדות של בת הזוג. אולם, מה קורה, כאשר בת הזוג מסיבות שונות, נותנת עדות שקר? במקרים כאלו, על עורך הדין להוכיח, שהעדות היא שקרית. ואז, ניתן לבטל את כתב האישום.

מדוע כדאי לבטל את כתב האישום?

משום, שכתב האישום, מונע את הצורך של הנאשם, להתייצב בבית המשפט. כאשר הדיון מבוטל, יהיה קל יותר לסגור את התיק, ולמחוק את הרישום הפלילי. ובכלל, כאשר ההחלטה האם לזכות את הנאשם נתונה בידיו של שופט, לא תמיד יהיה אפשר לשכנע את השופט שהנאשם זכאי. פעמים רבות, יקבל הנאשם עונש בדרגה קלה.

באילו עילות מבטלת הפרקליטות כתב אישום?

הפרקליטות, מבטלת כתב אישום, מ3 סיבות עיקריות:

  • חוסר עניין לציבור- כאשר הפרקליטות מגישה כתב אישום, היא עושה זאת לתועלת הציבור. לכן, עורך הדין יכול לטעון על עבירות מסוימות, שאין בהם עניין ותועלת לציבור. בנסיבות מסויות, הגשת כתב אישום רק תזיק לציבור. לדוגמא- אזרח שירה במחבל. הגשת כתב אישום בעניין, תעשה נזק בציבור.
  • חוסר ראיות- לפעמים, מצליח עורך הדין לבטל את הראיות שנאספו בידי המשטרה. לכן, חשוב מאוד לקבל הדרכה מעורך הדין, מתי לשתוק בחקירה. לפעמים, חוסר ההודאה בעבירה, כאשר אין עדויות מספקות, מביא לביטול כתב האישום, וסגירת התיק.
  • חוסר אשמה- האם באמת הנאשם הוא זה שביצע את העבירה הפלילית? פעמים רבות, משטרת ישראל טועה בזיהוי הנאשם, ומאשימה את האזרחים הלא נכונים. לכן, ישנם מקרים, בהם יש לעורך הדין הוכחות מוחצות, שלא הנאשם הוא זה שביצע את העבירה. האם העבירה אכן פלילית? לפעמים, מצליח עורך הדין להוכיח, שהעבירה שבוצעה אינה חמורה, אין בה מעשה פלילי, ובכך לבטל את הגשת כתב האישום.

האם ניתן לנאשם שימוע לפני הגשת כתב האישום?

באופן כללי, זכותו של כל נאשם אשר מוגש נגדו כתב אישום, לדרוש שימוע. לפעמים, השימוע גורם לפרקליטות, להחליט לא להגיש כתב אישום. מומלץ, שעורך הדין ייצג את הנאשם בזמן השימוע.

אסף דוק יעזור לכם לבטל כתב אישום.

אם הגישו נגדכם כתב אישום על דאגה. עורך הדין אסף דוק, מכיר היטב את החוק, ואת ההקלות בחוק. ולכן, תמיד יימצא את הטיעונים המשכנעים המתאימים, מדוע לבטל כתב אישום. ולכן, ביטל משרד עורכי הדין שלנו, כתבי אישום ללקוחות רבים ברחבי הארץ.