גזים לתינוקות – 5 שיטות להקל על התינוק שלכם

הימים הראשונים לאחר שתינוק נולד הם בלי ספק ימים מרגשים שכוללים גם לא מעט הסתגלויות חדשות. לצד האתגרים הרבים בתקופה הזאת ולאורך החודשים הראשונים בחייו של הרך הנולד, נראה כי אחד האתגרים הבולטים ביותר הוא הנושא של גזים לתינוקות. אם גם לכם נולד תינוק לאחרונה, יש סיכוי לא רע בכלל שיצא לכם להתמודד עם התופעה. כדי לסייע לכם, אספנו 5 שיטות להקלה על גזים לתינוקות.

הקפידו על הגרעפס אחרי הארוחה

אותו שיהוק שתינוקות מוציאים לאחר שהם אוכלים (לא משנה אם מדובר על תחליף חלב או חלב אם), עוזר להם לאיזון של מערכת העיכול. זה לא ימנע כנראה את הגזים לחלוטין, אבל בהחלט עשוי להקל ולכן חשוב מאד שתקפידו על זה מהשלב הראשון.

"נמר על עץ" על כדור פיזיו

התנוחה הזאת היא אחת השיטות היעילות ביותר להקלה על גזים לתינוקות, ובשילוב עם כדור הפיזיו זה בהחלט יכול לעזור. מניחים את התינוק על החלק הפנימי של הזרוע כשהוא על הבטן (כמובן שחשוב לספק לו תמיכה לראש), יושבים על הכדור וקופצים בעדינות או זזים על גביו. זה יכול לקחת קצת זמן ואולי לא להיות נוח לאורך לילה שלם, אך זה יעיל מאד.

תחליפי חלב מתאימים

אם התינוק שלכם ניזון מתחליפי חלב וסובל מגזים על בסיס קבוע, שווה בהחלט לנסות תחליפי חלב מתאימים להקלה על התופעה. אנו ממליצים בחום על תמ"ל מטרנה קומפורט.

שכיבה על הבטן

רק בשעות הערות ותמיד בהשגחה מלאה, נסו להשכיב את התינוק על הבטן. הלחץ המתון מצד המזרן על הבטן עשוי לסייע בשחרור הגזים.

קיפול רגליים

השכיבו את התינוק על הגב וקפלו בעדינות לסירוגין את הרגליים שלו פנימה והחוצה. התנועה תיצור תזוזה בקיבה שעשויה לשחרר את הגזים.