שי-לי טרסר נויהאוז – האישה שמאחורי השיווק החדשני של פרוייקט "אור ים"

המהלך החדשני לשיווק פרוייקט אור ים - שי-לי טרסר נויהאוז

"אור ים" הוא פרויקט עצמי של "החברה לפיתוח קיסריה" ומיועד לפתח שכונה חדשה וייחודית על אדמות קרן רוטשילד קיסריה בשטח של כ- 1,070 דונם בין קיסריה לאור עקיבא שישויכו מוניציפלית לאור עקיבא. השכונה החדשה שעל תכנונה, פיתוחה ושיווקה אמונה החברה לפיתוח קיסריה מהווה בסיס לפיתוח אורבני חדש, עם תפיסה תכנונית ושיווקית חדשנית. מנהלת השיווק האחראית לפרוייקט השיווק החדשני של "אור ים" היא שי-לי טרסר נויהאוז.

חדשנות בתכנון ופיתוח אור ים

השכונה , עתידה לכלול 3,480 יחידות דיור בתמהיל מגוון של טיפוסי בינוי. לשכונה קונספט תכנוני חדשני, ירוק ומקיים הבא לידי ביטוי החל משלב התכנון ועד לשלב הפיתוח והשיווק.

המאפיינים החדשניים הבאים לידי ביטוי בתכנון ופיתוח השכונה ההופכים את הפרויקט השיווקי לכזה הפורץ דרך ומהווה דוגמא ומופת של יזמות עסקית הינם : תב"ע מאושרת לכל המתחם – כל 3,500 יחידות הדיור, מבני הציבור, שטחי המסחר, הפארקים והשטחים הציבוריים זכו לאישור תב"ע, דבר המאפשר בנייה מיידית.

אכלוס פוגש פיתוח- אור ים הינו אזור המגורים היחיד בארץ מחוץ לקיסריה אשר מפותח על ידי החברה לפיתוח קיסריה. כאשר הירידה לפרטים בתכנון אור ים היא הרבה מעל למקובל ותכנון הפיתוח כולל יישומי עיר חכמה בסטנדרט בנייה כפי שמוכר וידוע בקיסריה. המשמעות היא שעוד לפני שהחלו בבניית בנייני המגורים,  החל הפיתוח הסביבתי, התשתיות ומבני הציבור, כך שכאשר הבניין יקבל אישור אכלוס – לדיירים יהיו כבר את כל התנאים הסביבתיים (מערכת חינוך מתפקדת, כבישים, מדרכת וגינות) והם לא יגורו באתר בנייה.

 מתחם מגורים ירוק ומקיים קהילת מגורים עירונית מושלמת – כ-60% אחוזים מהשטחים באור ים יוקדשו לציבור ולרווחת התושבים. שטחים אלו יכללו ריאות ירוקות בדמות גינות ציבוריות, פארק ירוק ובו נחל ושני אגמים מלאכותיים המשתרע לכל אורכו של מתחם המגורים וכולל אמפיתיאטרון, גני שעשועים ומתקני ספורט מתקדמים לצד מערך דרכים ושבילים מתקדם המייצר סביבת מגורים נוחה ובטוחה. הגדרת שיעור שטחי ציבור גבוהים כל כך נעשתה מתוך ראייה הוליסטית ובכדי לייצר אזור מגורים ייחודי ומרווח, בניגוד לנהוג כיום בישראל, כשהמטרה העיקרית לייצר תמהיל מיטבי של טיפוסי בינוי וסביבה ירוקה שתעניק לתושבי המקום אווירה בטוחה וידידותית למשפחות וילדים.

שי-לי טרסר נויהאוז
שי-לי טרסר נויהאוז

מערכת חינוך עתידנית

עצם היות אור ים מתחם חדש לגמרי, מאפשר באופן נדיר להקים מערכת חינוך מודרנית, מעצימה ומצמיחה לילדי האזור. מערכת החינוך תכלול ארבע קריות חינוך עצמאיות מגיל גן ועד תיכון. מוסדות החינוך באור ים ייבנו לפי הצרכים הנוכחיים של ילדי ישראל, החל מכיתות חכמות ועד לפיזורם במתחם, תוך שמירה על עקרון ההליכה שמאפשר לכל ההורים והתלמידים בגנים ובבתי הספר היסודיים להגיע למוסדות ברגל, ללא מעבר כבישים ודרכים, במרחק של עד 350 מטרים בלבד. התיכונים ייבנו בשתי קצוות מתחם המגורים. אלו דברים שבדרך כלל לא נלקחים בחשבון בתכניות אחרות מיקום ונגישות – אור ים ממוקמת בקרבת צירי תנועה מרכזיים דוגמת כביש החוף וכביש מס' 4 כמו גם לתחנת הרכבת ולפארק התעשייה בקיסריה. בנוסף תפעיל החברה לפיתוח קיסריה מערך היסעים (שאטלים) לפארק העסקים בקיסריה ולתחנת הרכבת בקיסריה-פרדס חנה. כדי ליהנות מאחד מחופי הים היפים בישראל, ייבנה שביל הליכה מיוחד לתושבי אור ים, שיאפשר גישה נוחה, מהירה ובטוחה לחוף הים.

חדשנות במהלך התקשורתי

הפרויקט הושק ביוני 2017  בקמפיין ארצי ייחודי להגברת המודעות לאור ים, כאשר בשלב הראשון בפרויקט שווקה קרקע לבניית 973 יח"ד (מתוך 3480) ליזמים ולחברות הבנייה . זו הפעם הראשונה בישראל, שתהליך המיתוג של הפרויקט מבוצע עוד טרם מכירת הקרקע ליזמים והתחלת הביצוע בשטח.

הקמפיין אותו יזמה שי-לי טרסר נויהאוז, סיפר את סיפורה של אור ים ופנה לכלל הציבור ולא רק ליזמים כשמטרותיו היו: למתג, לבדל ולמצב את המתחם כולו, לבנות לראשונה בישראל ״תשתית מיתוגית״ לחברות היזמיות שיפעלו בשכונה , לשמור על צביון אחיד ולמקסם את היתרון לגודל ,לייצר לידים ומאגר לקוחות פוטנציאלים ליזמים, לייצר לחברה לפיתוח קיסריה פרמיה במחיר על הקרקע.

בנקודה זו חשוב לציין כי החדשנות העיקרית שבלטה בקמפיין היא בכך שקהל היעד של הקמפיין לכאורה היו היזמים וחברות הבנייה (שכן הם היחידים שהיו ראשים להגיש הצעות ולרכוש מגרשים באור ים) אך הפנייה אליהם נעשתה דרך הצרכן הסופי, כאשר הפרסום פנה לכלל הציבור ויצר הד ובאאז תקשורתי חסר תקדים הן בקרב היזמים הן בקרב כלל הציבור .

תוצאות המהלך  התקשורתי 

  • הקמפיין הייחודי שעלותו עמדה על כ- 2.5 מיליון ₪ לחברה (שווי ראלי על פי יפעת בקרת תקשורת כ4.19 מיליון ₪ שווי פרסום + 1.66 מיליון ₪ שווי יחסי ציבור) , יצר רמת מודעות גבוהה לפרויקט ושיח רב ברשת
  • ביקוש רב ורשימת ממתינים – הקמפיין זכה להצלחה חסרת תקדים וייצר DATA BASE של ביקושים בהיקף של מעל ל- 10,000 מתעניינים פרטיים הממתינים לשיווק הפרויקט על יד היזמים. משמע היזמים שרכשו מגרשים בפרויקט קיבלו לא רק שטח לשיווק אלא גם רשימת של רוכשים פוטנציאלים .
  • פרמיה על מחיר הקרקע- מבין עשרות יזמים מובילים שהגישו הצעה וחשקו בפרויקט נקבעו כזוכות חברות יזמיות מעולות, מהטובות בישראל – אלקטרה, שיכון ובינוי ויורו ישראל.
  • החברות ציינו בפנינו את שביעות הרצון הגבוהה והערך המוסף העצום שקיבלו כתוצאה מהמהלך התקשורתי (קמפיין מיצוב השכונה ) וכמו גם מהמלך השיווקי (תכנון ופיתוח על ידי החברה לפיתוח קיסריה) וראינו בפועל את האפקט המשמעותי של הקמפיין – בפרמייה שהיזמים היו מוכנים לשלם עבור הקרקע.
  • מנהלת המגורים של צה"ל רכשו מגרשים בשכונה, מה שמחזק וממנף את תדמית השכונה ומעלה את ערכה

התרומה של פרויקט אור ים לקטגוריה המגורים בישראל  בתקופה הנוכחית קיים מחסור גדול מאוד בקרקע לדירות שאינן מחיר למשתכן. כאשר ייזום תכניות של מקרקעי ישראל נעשה בחוסר הלימה לצרכי המשק . בהקשר זה, בשלב הראשון בשנת 2017 שווקו באור ים 973 יחידות דיוור שאינן במסגרת תוכנית המחיר למשתכן ונכון להיום, אור ים העתידית היא אחד המתחמים היחידים בישראל שבהם מתפרסמים מכרזי קרקע במתכונת רגילה (שאיננה מחיר למשתכן), עובדה זו בפני עצמה משנה את פני הקטגוריה ומאפשרת ליזמים שזכו בשלב הראשון בפרויקט לנשום לרווחה ולהינות מתמהיל מגוון של טיפוסי בינוי הנותן מענה לקהל רחב שאינו זכאי לדירה במסגרת המחיר למשתכן. מדובר בתרומה משמעותית לקטגוריה כולה, הן בהיבט של היזם והן בהיבט של הצרכן הסופי.

התרומה של פרויקט אור ים לעיר אור עקיבא ולצרכן פרויקט אור ים תפס תאוצה בחודשים האחרונים כאחד ממתחמי הענק שישנו את מפת הביקושים באזור כולו. אור ים תהווה שינוי ופריצת דרך לאופייה של אור-עקיבא, לעתידה ולמצבה הסוציו אקונומי. על פי נתוני הלמ"ס, באור-עקיבא מתגוררים כעת כ-17 אלף איש, אור ים עתידה להכפיל את כמות התושבים המתגוררים בעיר ולמשך קהל איכותי והטרוגני. כשמסתכלים על מרכיבי השכונה שציינו קודם לכן רואים שיש בה את כל המרכיבים להצלחה: תמהיל דירות מגוון המאפשר "הגירה פנימית בתוך השכונה", קונספט תכנוני חדשני ירוק ומקיים המבטיח סביבת מגורים נינוחה שאינה מייצרת צפיפות מכל סוג, מערכת חינוך, מסחר ותעסוקה עצמאית, חיי קהילה ומשפחה 24/07 ומיקום ונגישות פנטסטיים. בנוסף לכל האמור לעיל, עיריית אור עקיבא עתידה להשקיע בפיתוח ובחידוש השכונות הוותיקות בעיר בעקבות הכנסות של עשרות מיליוני שקלים מהיטלי השבחה בפרויקט אור ים מה שיתרום נוספת לעיר כולה.

מלבד השקת פרויקט אור ים אותו הובילה שי-לי טרסר נויהאוז בשנה האחרונה, במהלך תפקידה הובילה שי-לי מספר מהלכים שיווקיים מבריקים, בניהם שיווק שכונה 12 שכונת הוילות החדשה ביותר בקיסריה, היא ללא ספק סיפור הצלחה, בשכונה כ240 מגרשים של 600 עד 800 מ"ר לבנייה עצמית, וכבר בשלב הראשון לשיווקה נחטפו  70 מגרשים בתוך פחות ממאה יום. כיום, 4 שנים מתחילת שיווק השכונה, מחירי המגרשים בשכונה עלו בכ- 40% וכ-150 משפחות צעירות ואיכותיות כבר רכשו מגרשים לבנייה עצמית. זאת בזכות קמפיין שיווקי איכותי וממוקד, עבודות פיתוח מואצות, שהפכו את השכונה מאתר בנייה לשכונה של ממש. הפיתוח הסביבתי המוקפד בשכונה אותו מובילה שי-לי כלל גם שיקומה של המחצבה העתיקה בשכונה והפיכתה לפארק ירוק וייחודי. מהלך זה אותו יזמה שי-לי בשיתוף הקרן לשיקום מחצבות אפשר להפוך שטח נטוש ומוזנח לפארק מוריק ובטוח לפעילות פנאי וספורט לכל הגילאים. מה שהעניק ערך מוסף של איכות חיים וסביבה לשכונה. מלבד מהלכים אלה, לאחרונה הובילה שי-לי מהלכים שיווקיים חדשניים נוספים גם בתחום התעשייה והנדל"ן המניב, בניהם שיתוף פעולה עם בזק והפיכת פארק העסקים קיסריה לפארק העסקים החכם הראשון בישראל.

פארק העסקים המאכלס 230 חברות עם כ-9,000 עובדים מוטמעת בימים אלו אסטרטגיה של עיר חכמה.  התפיסה המערכתית של הפארק החכם כוללת: כבישים חכמים, נגישות, תאורה חכמה הנשלטת ע"י שעון אסטרונומי, מערכת מים הנשלטת מרחוק ומביאה לירידה משמעותית של פחת מים, פריסה רחבה של סיבים אופטיים, מצלמות אבטחה הרואות את הנעשה בכל עת, ביום ובלילה ומגבירות את תחושת הביטחון מטאורולוגיה, מערך הסעים פנימי ממוחשב ומתוזמן, שירותי פינוי אשפה חכמים, גלישה חינם בכל רחבי הפארק וניטור מערכות מים וביוב לזיהוי אירועים חריגים כל היישומים הטכנולוגיים והמתקדמים ההלו נכללים במעטפת השירות לה זוכים דיירי הפארק מבלי שהם נדרשים לתשלום נוסף.

חדש ! סדרת אייפון 14:

אייפון 14, אייפון 14 פרו, אייפון 14 פרו מקס