אינטרנט סיבים אופטיים – כך זה עובד

אם גם אתם שואפים לחווית גלישה טובה וחלקה יותר, אנחנו בטוחים שכבר יצא לכם לחקור ולשמוע על תשתית הסיבים האופטיים שהולכת ומתרחבת עם הזמן בישראל. אם תהיתם מדוע היא כל כך פופולרית ומבוקשת, דעו שהתשובה לשאלה הזו טמונה ביכולות יוצאות הדופן שלה שעליהן נדבר ממש עכשיו.

 

סיבים אופטיים – איך זה עובד?

תשתית הסיבים האופטיים היא למעשה תשתית של סיבי זכוכית שהעברת הנתונים בהם נעשית בצורה של חלקיקי אור הנקראים פוטונים. כלומר, המידע למעשה עובר על ידי אור, ומהירות האור כידוע היא המהירות הגבוהה ביותר. עם זאת חשוב להבין כי בגלל אופי הסיב, מהירות העברת המידע היא נמוכה יותר ממהירות האור, אך עדיין מדובר על מהירות מרשימה למדי, בטח בהשוואה למהירות שבה עובר המידע בתשתית הישנה של כבלי הנחושת.

 

יתרונות התשתית

בראש ובראשונה יש יתרון משמעותי עבור הצרכן. הסיבים האופטיים תומכים בהעברת מידע מהירה הרבה יותר וכך אפשר ליהנות מאינטרנט מהיר למדי שמתאים לגיימינג, סטרימינג חופשי ואפילו עבודה מהבית למתכנתים והייטקיסטים. מעבר לכך מדובר על כבלים שהם רגישים הרבה פחות להפרעות ושאין צורך להחליפם בתדירות גבוהה.

 

איפה ניתן להתחבר לסיבים אופטיים בארץ?

בתחילת הפריסה של התשתית ניתן היה להתחבר בעיקר בבנייני מגורים משותפים והשאיפה הייתה לאפשר את החיבור לכמה שיותר אנשים בזמן הקצר ביותר. כיום, ככל שעובר הזמן התשתית מתרחבת ובהרבה מאד מקומות בישראל כבר ניתן להתחבר לתשתית גם בבתי מגורים פרטיים.

 

שימו לב כי באתר הממשלתי ניתן להתעדכן בדיוק לגבי אפשרויות החיבור. כל מה שצריך זה להזין כתובת ולבדוק אם ניתן להתחבר ובנוסף ניתן לראות בצורה מדויקת על המפה את כל האזורים המחוברים נכון להיום.

 

עוד אתרים מרחבי הרשת:
סיבים אופטיים – מבית יס

מטרנה – הכי קרוב אלייך אמא