איך לטפל במקרים של אובדן כושר עבודה ?

אובדן כושר עבודה הוא מתאר מצב בוא אדם מאבד את יכולתו להשתכר באופן מלא או באופן חלקי כתוצאה ממחלה , אירוע מסוים או תאונה. אובדן כושר עבודה יכול להיות מוגדר כזמני או כקבוע תלוי בחומרת הפגיעה שהביא את האדם למצבו.

יש שני כיסויים עיקריים למצב של אובדן כושר עבודה :

כיסוי של הביטוח הלאומי בו מכוסים כל תושבי המדינה (מעל גיל 18) וכיסוי של ביטוחים פרטיים

מימוש זכויות רפואיות

 

 אובדן כושר עבודה מול הגופים השונים

מול ביטוח לאומי

אדם אשר איבד את יכולת ההשתכרות שלו יכול לפנות לביטוח לאומי על מנת לבחון את זכאותו לקצבת נכות כללית כאשר על פי החוק יוגדר כנכה אדם אשר איבד נמצא בטווח גילאי העבודה אשר איבד את יכולת ההשתכרות כתוצאה ממחלה או תאונה לרבות תאונת עבודה.

מול חברות הביטוח

ניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח באמצעות טופס תביעה , כאר לרב יהיה צורך במסמכים המעידים על מצבו הרפואי של מגיש התביעה. בין המסמכים הנדרשים – תעודות מחלה מהרופא המטפל או מרופא מומחה וסיכומים רפואיים הנכללים בתיק הרפואי בקופת חולים.

לכל אלה נדרש לצרף 12 תלושי שכר אחרונים או טופס 106 המעידים על היקף ההשתכרות של התובע בתקופה שלפני האירוע או המחלה שגרמו לו למצב של אובדן כושר עבודה.

ניתן להסתייע בחברות למימוש זכויות

לעיתים רבות הליך מימוש הזכויות הרפואיות במקרים של אובדן כושר עבודה כרוך בהליכים בירוקרטיים הדורשים ידע מקצועי וניסיון בהתנהלות מול גופים ולכן לרב כדאי  להסתייע בחברות למימוש זכויות רפואיות על מנת להבטיח מימוש מלא של הזכויות הן מול חברות הביטוח והן מול הביטוח הלאומי.

 

מרחבי הרשת:

משחת בפנטן – שומרים על בריאות העור

יורם קראוס – קפיצת הדרך הדיגיטלית כבר כאן