איך להפוך תחביב לעסק עצמאי רווחי

כמעט לכולנו יש תחביב אהוב שאנחנו משקיעות בו יותר או פחות אבל במרבית המקרים הדבר יישאר בגדר משהו שנעשה רק בזמן הפנוי שלנו ולא מעבר. מעטות הנשים שבאמת יתפסו תעוזה, ייקחו את זה צעד אחד קדימה וישקיעו אנרגיות וכסף לטובת הפיכת התחביב לעסק עצמאי עם פוטנציאל רווחיות. בבחינת ההיסטוריה הדבר אפשרי. אם מיכל נגרין מכרה תכשיטים באופן עצמאי בגיל 15, כיום, שנים אחרי, אשת הקריירה המוכשרת עומדת מאחורי רשת תכשיטים מצליח בינלאומית. הישג ראוי לציון כשמדובר בכישרון שהוכיח את עצמו ומהווה מודל לחיקוי. אז אם ניחנתן בכישרון בעל פוטנציאל עסקי בולט והינכן מחויבות למטרה, הרי שהשמיים הם הגדול. ובכל זאת, כדאי לעשות את הדברים בחוכמה ועם מחשבה תחילה כדי להגדיל את סיכויי הצלחת העסק. להלן דגשים מרכזיים שכדאי שתיקחו בחשבון לפני היציאה לדרך המאתגרת:

תחושת הבטן רחוקה מלהיות מבוססת

אמנם הפיתוי להסתמך על תחושת הבטן הינו מפתה מאחר וההרגשה היא שאין להתווכח עם תחושות מהסוג מבלי להשקיע בבחינה מדוקדקת של השטח ולהמציא הוכחות מוצקות. ובכל זאת, תחושת הבטן שיש פוטנציאל בולט מאחורי התחביב אינה מספקת לצורך קבלת ההחלטה הסופית להקמת העסק. חשוב לא לוותר על שלב בחינת השוק בצורה מקצועית, מקיפה ואובייקטיבית על מנת שלא תמצאו עצמכן מגלות בדיעבד שכל המאמצים שהושקעו אינם באמת תואמים את המציאות המסחרית כפי הקיימת בשוק בתקופת ההווה. בדיקת שוק כפי הנדרש תיעשה כחלק בלתי נפרד מהכנת תכנית עסקית שתיבנה טרום פתיחת העסק, שהינה חשובה וחיונית כפי שמוצג בכתבה הבאה. זו תכלול הכרה מיטבית של קהל היעד, המתחרים והשחקנים הבולטים בשוק, השירותים ומוצרים שאלו מציעים ומה הערך המוסף והחדשנות שאתן עומדות להציע במסגרת העסק העתידי שלכם. בנוסף, קחו בחשבון שהליך זה יאפשר לכן היכרות מעמיקה ורצינית עם הענף הרלוונטי, כפי הנדרשת לפני הקפיצה למים העמוקים וכזו שסביר להניח שלא הייתה מושגת במידה והתחביב היה נשאר כשהיה.

לליווי וייעוץ מקצועי אין תחליף ראוי

למרות היותכן נשות אשכולות שיכולות לבצע משימות במקביל ולקחת על עצמכן מחויבויות וסמכויות עד בלי סוף, הרי שבכל זאת לטובת העסק יידרשו התמחויות מיוחדות שלא תוכלו לספק. ליווי מקצועי של יועצים מומחים בתחומם הינם חיוניים עוד משלב טרום פתיחת העסק לצורך בניית התכנית העסקית, בעת ההקמה ומהלך הפעילות העסקית. ייעוץ או אימון עסקי על ידי יועצים או מאמנים יוכלו לספק כלים מקצועיים, לכוון לגבי הצעדים הבירוקראטיים, לאתר חולשת וחסמים שיכולים לעכב את התקדמת העסק, לחזק ולהעצים את הביטחון העצמי. בעוד שאימון עסקי הינו במרבית המקרים קצר טווח ולצורך הגשמת המטרה לשמה החל, ייעוץ עסקי כולל ליווי שוטף במהלך כל תקופת פעילות העסק בהתאם לשלבי החיים השונים. לצד ליווי מקצועי מהסוג, סביר להניח שתידרשו לליווי משפטי של עורך דין המתמחה בתחום המסחרי לצורך ניסוח חוזים והסכמים וייעוץ משפטי שוטף. במידה ונדרשת פעילות מיוחדת במסגרת העסק, למשל יבוא מוצרים מחו"ל, הרי שכדאי גם לשקול בנוסף להתעדכנות שוטפת בעדכוני חדשות ומגמות בתחום הסחר בינלאומי באינטרנט גם ייעוץ מקצועי על ידי יועצים המתמחים בתחום לצורך ייעול ההליך ולמינימום סכנות ועיכובים בדרך. לכל אלה אין תחליף וההתייחסות אליהם היא כאל שותפים אמיתיים להצלחה העסקית.

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – מייסד ומנכ"ל חברת SMS ניהול פרויקטים

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*