הוטרדת במקום העבודה? זה מה שאת צריכה לעשות

מאחר ואנו חיים במדינה דימוקרטית, שהיסוד שלה הוא חופש ושוויון זכויות, מקום העבודה של האישה הוא המקום להגשמה עצמית, חופש ושוויון הזדמנויות. למרות כל זה, אנו עדיין עדים למקרים שבהם נשים רבות סובלות מהטרדות מיניות בעבודה ובכל מקום אחר, והאחוז הגדול מהן לא יכולות להתלונן או לתבוע את מי שמטריד ומשפיל אותן. חלק גדול מנשים אלו שותקות וממשיכות לספוג מה שמעוללים להן מהשפלות, אי כבוד, והתעללות. ונשים אחרות מעדיפות לעזוב את מקום עבודתן ולהתחיל מסע אחר בחיפוש עבודה שיכול להיות כושל.

הטרדה מינית בעבודה
הטרדה מינית בעבודה

  אסור לוותר

אבל למה, ומה בעצם גורם להן להיכנע, לשתוק, לא לממש את החופש שלהן, ולמה לתת למישהו אחר לחבל בהזדמנות הניתנת להן לממש את עצמן? ישנן סיבות הנובעות מהחינוך, מהחברה ומהסביבה שבה אנו חיים. אז מה הן סיבות אלו שמונעות נשים רבות מלהתלונן על הטרדה מינית במקום העבודה?

  1.  סביבה ורגישות – תופעה של הטרדה מינית נחשבת לנושא רגיש מאד בחברה שלנו וכתוצאה נשים רבות מעדיפות לשתוק, מאחר שמפחדות משערוריות, שמועות, משפחה, ילדים ובעל שיכול להיות לא יבינו מה באמת קרה ולא תקבל תמיכה מהסובבים אותה, דרכי מחשבה אלו יכולים להשפיע על כוחה של אישה ועל אי יכולתה להמר על כל מה שסובב אותה…
  2. איבוד מקום העבודה – חלק מהקורבנות מפחדות לאבד את מקום העבודה, שהינן "שבויות פרנסה" של אותו מקום שבו הן מוטרדות מינית וסובלות, הדבר שיכול למנוע ממנה להתנגד ואי יכולת להתלונן.
  3.  איומים ופחד- נשים רבות מעדיפות לשתוק ולסבול מה שמעוללים להם מפחד לאבד כל מיני דברים יקרים להם כמו משפחה בעל, נכס מסויים וכו'…
  4.  אי צדק – אנו חיים בחברה שנשים רבות מפחדות שהחוק לא יהיה לצידן ולא תקבל תמיכה מכמה סיבות, המואשם בעל כוח רב, כסף , השפעה על החוק, וכל מיני סיבות שיכולות לגרום לאישה המוטרדת לחשוב שהחוק לא יעמוד לצדה ולא יאמינו לה, וזה יעלה לה בחיי המשפחה שלה, בעבודה, בהרבה כסף ועוד…
  5. הוכחות – איך אישה יכולה להוכיח שמשיהו הטריד אותה וגרם להשפלתה והעלבתה? ישנם מקרים רבים שאישה אין בידיה הוכחה מוחשית, ואפילו קשה מאד למצוא הוכחות ממשיות למקרים של הטרדות, שיכולות לתמוך בעמדת המתלוננת מול החוק ונגד המואשם.

הוטרדת? זה מה שאת צריכה לעשות

אלו הן הסיבות החשובות שמשפיעות על החלטתה של האישה לא להתלונן. אך, לידיעתן של נשים אלו שמוטרדות מינית, החוק במדינה מגן ותומך בהן ברוב המקרים וישנם הרבה דרכים ואפשרויות להוכיח הטרדה מינית. כדי שאישה תשמור על כבודה ותמנע שנשים אחרות יסבלו את מה שהיא סובלת היא צריכה להתלונן ולנקוט צעדים חכמים על מנת לתפוס ולהאשים את האדם שהטריד אותה מינית. צעדים אלו, כמו:

  • תיעוד במצלמה או בתזכורת קולית כשאתן מנסות להתעמת איתו
  • ניהול יומן אירועים מה קרה, מתי, איך ואיפה – ונסו לשתף במידה ויש, חברה לעבודה במה שקרה לכן
  • השאירו עותקים ממכתבים ודברים מוחשיים שיכולים לזהות את המטריד ולהוכיח את ההטרדה
  • להתייעץ עם עורך דין בתחום לפני התלונה ואם כבר יש הוכחות אז לא לשתוק ואם אין בטח עורך הדין ייעץ מה עושים ואיך יכולים להוכיח דבר כזה תלוי בסוג ההטרדה …

 חשוב לזכור! ישנו חוק במדינה שאוסר הטרדה מינית ובמיוחד בעבודה, לכן אם חס וחלילה נקלעת או חווית הטרדה מינית כלשהי, לא לשתוק, לא לשמור על הפושע, כי מגיע לו להיענש, ולא לפחד על מקום העבודה שלכן כי החוק יגן עליכן.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*